La 39 de ani, Lucian a decis ca nu e prea tarziu pentru a-si urma visul. Cu peste 15 ani de experienta si cu un CV impresionant, a avut un vis, o ambitie mare de a reusi si iata ca in doar cateva luni de la cursul Cum Ajungi Stewardesa, a imbracat pentru prima oara uniforma de insotitor de bord. Dupa o lupta grea, Lucian a obtinut jobul de insotitor de bord Ryanair si acum zboara de la baza din Italia pentru cea mai mare companie aeriana low-cost din Europa. Mai jos ne spune povestea lui si ii incurajeaza si pe ceilalti sa creada in visul lor, sustinand mereu ca varsta e doar un numar si iti poti incepe cariera in aviatie oricand!
1. Cum si cand ai realizat ca vrei sa ajungi insotitor de bord? E un vis pe care il aveai de cand erai copil sau ti l-ai descoperit mai tariu? Nu e cel mai intalnit job in randul barbatilor…
Desi sunt economisit la baza, am lucrat dintotdeauna cu oameni, avand o experienta de peste 5 ani in domeniul resurselor umane, ca si recruiter si trainer in customer service. Lucrand peste 10 ani in banci multinaționale in Bucuresti, am simțit nevoia unei schimbari radicale in cariera. M-am gandit ca imi place sa cunosc oameni noi, sa călătoresc, fiecare zi sa arate diferit. Imi place sa ajut oamenii, sa ii citesc si sa ma simt util,iar postul de cabin crew am considerat ca mi se va potrivi manusa si ca ma voi simti împlinit prin natura muncii mele.
2. De ce ai ales Ryanair?
Am sa fiu sincer. Am 39 de ani, iar la varsta mea este dificil sa te prezinti la o companie gen Emirates sau Qatar si sa fii acceptat, indiferent de experienta anterioara. Am considerat Ryanair ca fiind cea mai mare companie din Europa, o companie in continua extindere, avand 90 de baze in Europa si peste 450 de aeronave, stilul european de viata, care mi se potriveste, si am spus de ce nu, sa incerc.
3. Cum a fost interviul de recrutare?
Interviul de recrutare l-am avut la inceputul lunii noiembrie a anului trecut, in Bucuresti. Am aplicat anterior pe site-ul Crewlink, cei care se ocupa de recrutare, furnizorul extern de resurse umane pentru Ryanair si am fost invitat la un assessment day. Interviul a avut loc la hotelul Double Tree Hilton, au participat undeva la 90 de candidati.
Prima proba a fost un test scris grila in limba engleza, constand in 10 intrebari si o prezentare scrisa in limba engleza a unui anunt catre pasageri in care trebuia sa promovam un meniu compus din mancare si bautura, respectiv o excursie oferita de compania aeriana respectiva. Dupa aceasta proba eliminatorie, am sustinut proba finala, un interviu one-to-one cu recrutorul, in care esenta principala a fost motivatia candidatului de a lucra pe aceasta pozitie si potențialul sau. As putea spune ca cv-urile au contat mai putin, individul fiind mai important, fiind acceptați si candidați cu blank cv, dar si candidați cu experienta de peste 10 ani in munca. Mi s-a parut o companie care recruteaza oameni pe care sa se poata baza in primul rand uman.
4. Ce „probleme” te astepti sa intampini in timpul zborurilor si la relocare ?
Fiecare zbor, indiferent de destinatie, este diferit. Te poti astepta sa ai un zbor linistit, iar acela sa fie cel mai dificil. Cred ca tu poti face diferenta in fata pasagerilor, uman, aratand empatie, compasiune si interes fata de problemele fiecaruia. Nu poti trata doi pasageri la fel, pentru ca oamenii sunt diferiti. Este important sa fii un bun psiholog, sa ai rabdare, stapanire de sine si sa inveti in fiecare zi cate ceva care sa poata fi aplicat la felul tau de a fi. Ai de invatat chiar si de la cel mai putin experimentat. Eu lucrez in Italia. Pot spune ca pasagerii sunt pretențioși, asemanandu-se in multe privinte cu pasagerii romani. Dar poate tocmai asta este o provocare în plus si munca poate fi mai challenging si de ce nu, mai frumoasa. Colegii sunt majoritatea italieni, suntem numai 5 „straini”, dar ne simtim ca fiind de-ai casei dupa numai o luna. Foarte primitori, oameni didacti, cu experienta in cadrul companiei si care cunosc procedurile din scoarta in scoarta. Trebuie sa inveti continuu si sa incerci sa fii mai bun in fiecare zi.
5. Ce crezi ca a contat la interviu? Ce a facut diferenta intre tine si ceilalti candidati?
Cel mai mult consider ca a contat dorința mea imensa de a reusi si faptul ca, in ciuda varstei mele inaintate pentru un junior in aceasta pozitie, am reusit sa transmit recrutorului acest lucru. Sigur, am o experienta in spate cu oamenii care ma ajuta, dar nu toate companiile au fost interesate de acest lucru. M-am pregatit cat am putut de bine pentru acest interviu, am aplicat sfaturile primite de la cursul Cum Ajungi Stewardesa si am dat o importanta sporită grooming-ului, a modului in care m-am prezentat.
6. De ce ai ales o companie din Europa si nu te-ai orientat catre alte companii aeriene?
Avantaje si dezavantaje. Companiile din Orientul Mijlociu sunt orientate mai mult catre candidati tineri, pana in 25 de ani, ofera un pachet salarial atractiv, dar si un mod de viata restrictiv,militaresc, in timp ce companiile din Europa, desi ofera salarii mai mici, au avantajul unei vieti sociale mai libertine,mai aproape de valorile noastre si cum suntem noi romanii obisnuiti. Depinde foarte mult de ceea de iti doresti. Eu am incercat mai intai la companiile mari din Orient, apoi chiar si British si Wizz, am alergat prin toata Europa la Assessment days, insa din cauza vârstei mele, nu am avut nici o sansa. Mi-am spus ca pana la urma tot raul spre bine, pentru ca Ryanair este locul perfect pentru mine, pot spune ca ma simt norocos ca lucrez aici, ma simt apreciat si compania este una foarte serioasa, pune foarte mare pret pe securitatea pasagerilor, daca nu ma înșel nu a avut niciodată un incident sau vreo problema majora, in plus, peste 90% din zboruri sunt „on time”.
7. Ne poti spune cateva detalii despre beneficiile pe care le vei avea, tipul contractului, baza, etc?
Contractul este initial unul pe 2 ani, un contract motivant, nu pot da detalii financiare, dar pot spune ca iti ofera tot ce ai nevoie pentru ca sa te poti concentra pe munca ta. Bine, depinde fiecare ce asteptari are si ce stil de viata. Pentru mine, este ce am nevoie. Am primit baza intr-o zona superba, Lamezia Terme, sudul Italiei, regiunea Calabria. Lucrez cu placere si pot spune ca ma simt ca in vacanta.
8. Sfaturi pentru cei care vor o cariera in domeniu?
Sa se gandeasca bine la ce alegeri fac si sa nu renunte niciodata visul lor. Eu nu am facut-o, cu toate ca toata lumea, dupa interviurile avute la companiile din Orient, imi spuneau sa o fac. Am luat la Ryanair si pot spune ca ma simt mandru de mine. Am avut un vis, pot spune chiar o ambitie mare de a reusi, imi cunosc bine limitele si am luptat pana am obtinut acest post. A meritat tot efortul, toti banii cheltuiti pe deplasari si cu siguranta, fara cursul tau, Cristina (Cum Ajungi Stewardesa), nu stiu daca mergeam atat de departe. Cuvintele tale de a merge pana la capat au contat enorm. Multumesc, Cristina!
Lucian, suntem tare mandri de tine si bucurosi ca am putut contribui la reusita ta si la implinirea visului tau. Esti dovada vie ca nu conteaza varsta si ca atunci cand iti doresti cu adevarat ceva, reusesti! Felicitari si zboruri line!
CURS DE PREGATIRE EMIRATES
23 martie – Curs de pregatire pentru interviul Emirates, de o zi, tinut la Bucuresti. Ne ocupam de pregatirea ta pentru interviu, simularea noilor probe, rezolvarea acestora si realizarea CV-ului. Verificam pozele si oferim feedback individual. Detalii si inscrieri curs, aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/23-martie-curs-pregatitor-emirates/
CURS DE PREGATIRE WIZZ AIR
24 martie – Curs de pregatire pentru interviul Wizz Air, de o zi, tinut la Bucuresti. Ne ocupam de pregatirea ta pentru interviu, simularea probelor, rezolvarea acestora si realizarea CV-ului. Verificam pozele si oferim feedback individual. Detalii si inscrieri curs, aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/24-martie-curs-de-pregatire-pentru-interviul-wizz-air-2/
CURS DE PREGATIRE TOATE COMPANIILE AERIENE
13-14 aprilie – Curs de pregatire intensiv pentru interviul la o companie aeriana, de 2 zile, la Bucuresti. Este un curs complex, in total 20 de ore de pregatire, in care ne ocupam nu doar de pregatirea ta pentru interviurile de angajare la Emirates, Wizz Air, Qatar Airways, Etihad, Saudia Airlines, Ryanair, de simularea si rezolvarea probelor interviurilor dar si de realizarea CV-ului. Pozele profesionale le realizam tot impreuna la studioul foto si sunt incluse in cursul de pregatire. Oferim feedback individual si te ajutam sa iti imbunatatesti nivelul conversational de limba engleza. Detalii si inscrieri curs, aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/13-14-aprilie-curs-de-pregatire-intensiv-pentru-interviul-la-o-companie-aeriana/
7 Comentarii
Felicitări pentru reușita ta si pentu răbdarea de care ai dat dovadă. Esti un exemplu pentru viitorii însoțitori de bord, nu renunța niciodata sa speri !
Felicitări Cristinei pentru toată îndrumarea si informațiile oferite.
Felicitari!!! Niciodata nu e prea tarziu sa iti urmezi visul!!
Ma bucur sa vad ca pentru companie nu a contat varsta, ci persoana.
Zboruri line!!!
Buna Cristina,ce varsta maxima accepta compania Emirates?De altfel,este un impediment daca esti casatorit/ă?
Nu conteaza ca esti casatorita, iar varsta pana in 40 este acceptata.
Am inteles ca de 2 ani varsta maxima pentru Emirates nu a depasit 30 de ani, stiu ca oficial Emirates spun ca nu exista o varsta maxima, crezi ca ca daca ai peste 30 de ani mai ai sanse de reusita la Emirates?
A depasit cu siguranta, pentru ca am avut cursanti cu varsta peste 30 de ani, care au reusit 🙂
Buna, ieri am zburat cu cursa Viena-Bucuresti, am avut onoarea sa-l cunosc pe Lucian. O prezenta deosebita, un profesionist adevarat.
Felicitări Lucian!