Cand ajungi la aeroport, cu 60-90 de minute inainte de zbor (depinde de la companie la companie), trebuie sa faci check-in-ul si sa te indrepti catre sala unde are loc briefingul dinaintea zborului. Sala/masa unde va avea loc discutia si intalnirea cu ceilalti membri ai echipajului iti va fi indicata dupa check-in (pe care il faci la un calculatori special amplasat pentru tine). Cand ajungi in sala special destinata briefingului, te vei aseza la masa si vei astepta ca si ceilalti colegi din echipaj sa ajunga. In acest timp, poti sta de vorba, poti afla detalii despre zbor, poti sa bei o cafea/un ceai, etc. Cand toata lumea este prezenta iar timpul de asteptare pentru check-in a expirat, seniorul (purserul) incepe briefingul.
In timpul preflight briefingului, la inceput, discutia are loc doar intre membrii echipajului de cabina, pilotii fiind asezati la o alta masa/sau in alta sala, avand propriul lor briefing. La masa echipajului de cabina, seniorul anunta detaliile zborului: tipul avionului cu care se zboara, indicativul, capacitatea, numarul de pasageri, persoane de la bordul avionului cu diferite probleme medicale, pasageri in scaun cu rotile, numar de copii/infanti, special meals. Apoi, seniorul deleaga pozitiile fiecarui membru al echipajului, in avion.
Dupa ce sunt discutate aceste detalii, pe care ti le poti nota, fiecare mebru al echipajului primeste 1-2 intrebari de verificare a cunostintelor, din zona de safety&security&medical. Intrebarile nu au rolul de a te „prinde” nepregatit, ci trebuie sa te induca in starea necesara zborului. Aceste intrebari sunt despre proceduri, fac parte din trainingul pe care l-ai facut si dupa ce incepi sa zbori vei constata ca sunt doar o formalitate, menita sa iti reaminteasca detaliile avionului pe care zbori. Pe vremea cand zburam la Emirates, aveam 5 licente de zbor in acelasi timp, pe 5 tipuri de avioane diferite, asa ca aceste intrebari chiar ma ajutau, ma faceau sa imi reamintesc modelul avionului pe care efectuam acea cursa. Cand toata lumea a primit intrebarile si informatiile necesare zborului, pilotii se alatura briefingului, se prezinta si aduc la cunostinta echipajului detaliile zborului, din punctul lor de vedere: durata zborului, traiectoria pe care se va zbura, daca sunt asteptate turbulente sau furtuni pe drum, cat dureaza taxi-ul in aeroport (rularea avionului pe pista, pana la momentul decolarii), daca la Safety Demo se foloseste si vesta de salvare sau nu. La unele companii se ofera codul de intrare in cockpit, daca acesta se schimba.
Dupa ce toate detaliile pentru zbor au fost discutate si toti membrii echipajului s-au cunoscut intre ei, se pleaca, in grup, spre avion, unde incepe verificarea avionului si pregatirea acestuia de cursa.
17-18 Aprilie – Curs de pregatire intensiv pentru interviul Wizz Air si celelalte companii aeriene din Orient, cu Cristina Toader si Ana-Maria Tutoveanu, ambele foste stewardese Wizz Air. Detalii si inscrieri aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/
24 Aprilie – Curs de pregatire intensiv pentru interviurile Wizz Air & Ryanair (Buzz), cu Cristina Toader si Ana-Maria Tutoveanu, ambele foste stewardese Wizz Air. Detalii si inscrieri aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-pregatire-wizz-air/
Nu sunt comentarii