Multe companii aeriene asigura gratuit, dupa ce treci de interviu, trainingul de obtinere a licentei de zbor. Astfel, dupa 5-8 saptamani de pregatire teoretica si practica, in simulator, dai examene si obtii atestatul de membru de cabina. Insa, e cale lunga de la a avea o foaie de hartie care atesta ca esti stewardesa si pana la a fi cu adevarat insotitor de bord si sa operezi un zbor.
Spun cale lunga nu pentru ca dureaza mult, ba dimpotriva. Trecerea se face rapid dupa terminarea trainingului. Astfel, cum am lucrat atat la o companie din Orient cat si la una din tara noastra, o sa va spun cum decurg de fapt lucrurile.
Primesti un roster (program de zbor) imediat dupa ce termini trainingul Emirates. Eu imi amintesc ca in decurs de 3-4 zile de la examenele finale am primit noul orar, updatat cu zborurile de observare. Initial vei zbura ca „supernumerary – supernumeric” astfel ca munca ta sa fie analizata si observata si in functie de feedbackul oferit sa se identifice orice alte modalitati de imbunatatire a prezentei tale, inainte de zborul operational. Ai 2 astfel de curse, inainte de a intra in paine. Nu sunt curse scurte sau usoare, pot fi orice fel de destinatii, am avut chiar si Australia, adica un zbor de 14 ore/dus. Partea buna e ca rolul tau e doar sa observi, sa inveti si ai sansa, atat la decolare cat si la aterizare, sa stai in cockpit, alaturi de piloti, si sa asculti/observi conversatiile cu controlorii de trafic si sa vezi cum decurg aterizarea/decolarea. Nu iti ascund ca sunt foarte dificile aceste zboruri, pentru ca esti pierdut in avion. Desi trainingul e foarte bun si complet, cand te vezi in avion, alaturi de 20 de colegi si 400 de pasageri, lucrurile devin ceva mai dificile. Partea buna e ca toata lumea vrea sa te ajute si e bine sa ceri ajutorul. Dupa aceste 2 curse, intri imediat in paine, cu rol complet de insotitor de bord, si orar full-time. Asadar, incepi sa fii responsabil 100% de zona ta si cursa respectiva.
In Romania, dupa ce am terminat trainingul, in decurs de o saptamana am primit orarul de zbor. La fel, primele 2 zboruri au fost de observare, nu am avut responsabilitati pe zboruri, ci doar am ajutat si am avut sansa sa aplic practic ce invatasem in timpul cursurilor. Dupa aceea, au mai urmat 3 zboruri in care aveam rol full de insotitor de bord, insa eram permanent observata de un instructor responsabil pentru orice greseala as fi facut si desemnat sa ma invete, sa puna intrebari si sa se asigure ca nu fac vreo greseala pe cursa. A patra cursa era de control, alaturi de acelasi instructor, care se asigura ca de-acum stii ce ai de facut singur, pe zbor, si esti gata de un orar complet.
Asadar, asteptarea ta dupa ce termini trainingul nu e lunga deloc, indiferent de compania pe care o alegi, vei incepe sa zbori foarte curand dupa si cu siguranta dupa prima luna de zbor vei simti ca lucrurile se simplifica si devin mai usoare si mai frumoase.
Zboruri line!
17-18 septembrie 2022 – Curs de pregatire intensiv pentru interviul la o companie aeriana, de 2 zile, la Bucuresti (include pregatire pentru Emirates). Este un curs complex, in total 20 de ore de pregatire, in care ne ocupam nu doar de pregatirea ta pentru interviurile de angajare la Emirates, Wizz Air, Qatar Airways, Etihad, Saudia Airlines, Ryanair, Lauda Air, de simularea si rezolvarea probelor interviurilor dar si de realizarea CV-ului. Pozele profesionale le realizam tot impreuna la studioul foto si sunt incluse in cursul de pregatire. Oferim feedback individual si te ajutam sa iti imbunatatesti nivelul conversational de limba engleza. Detalii si inscrieri curs, aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/
1 Comment
Buna! Iar daca as trece de interviu, cat timp as avea de asteptat pana sa incep trainingul?