Cand aplici pentru un job de stewardesa esti „avertizat” inca de la inceput ca programul este flexibil si se poate schimba in orice moment. Asta nu doar pentru ca zborurile sunt programate 24/7 ci si pentru ca, uneori, apar intarzieri cauzate de vreme, conditii meteo sau pasageri. Asa ca, atunci cand lucrezi ca insotitor de bord trebuie sa fii pregatit pentru orice.
Si totusi, ce fac stewardesele atunci când zborul are intarziere?
Ei bine, daca zborul are intarziere si aceasta intarziere este anuntata din timp (intarzieri ale aeronavei din cursa anterioara, vreme), acestea sunt sunate de dispecer si anuntate ca zborul are intarziere si asteapta acasa noi vesti despre ora de plecare. Atunci trebuie sa stai pregatita, in uniforma, sa fii sunata cu noua ora de decolare si de ajungere la aeroport.
Daca ai ajuns deja la aeroport, ai facut check-in-ul si zborul are intarziere, echipajul asteapta in zona de briefing (un spatiu special destinat insotitorilor de bord, cu apa, cafea, etc) sau in lounge-ul aeroportului, unde ca intotdeauna, trebuie sa stea impreuna, pana primesc vesti despre cursa/zbor.
Varianta cea mai neplacuta este intarzierea produsa cand deja pasagerii sunt imbarcati si avionul este gata de decolare. Daca sunt deja in avion stewardesele, cu pasagerii imbarcati, stewardesele asteapta, si ele, ca si ceilalti pasageri, ca avionul sa decoleze. Atunci apar nemultumirile pasagerilor, intrebarile si nerabdarea. Pasagerii de cele mai multe ori nu inteleg ca si insotitorii de bord isi doresc ca avionul sa plece cat mai curand si nu ii pot ajuta prea mult, in afara de ale oferi cateva informatii despre cursa.
Nu sunt comentarii