Fiindca multi dintre voi isi doresc sa ajunga insotitori de bord, insa au zburat pana acum doar ca pasageri, voi “traduce” mai jos, comenzile pe care le auzim de la piloti si sefii de cabina, in timpul unui zbor.
Trebuie mentionat ca uneori pot fi formulate diferit, in functie de regulile fiecarei companii in parte, dar in mare, sunt aceleasi, si – cu siguranta – executia nu este diferita niciodata.
Cabin crew start your safety and security search!
Prima comanda, facuta prin interfon, pe care stewarzii o aud cand se urca in avion, iar pasagerii nu sunt inca la bord. Fiecare insotitor de bord are datoria sa verifice zona de care se ocupa, sa nu existe obiecte straine, sa nu existe probleme la echipamentele de urgenta si sa se asigure ca acestea sunt conform standardelor. La final, fiecare “cabin crew” anunta daca zona lui este verificata si se poate incepe boarding-ul.
Welcome on board!
Aceste este anuntul pe care il auziti pe fundal, atunci cand va imbarcati. Seful de cabina face un anunt general, despre cum se face imbarcarea, despre destinatie, pasageri, confort, etc.
Cabin crew boarding is completed!
In momentul in care ultimul pasager s-a urcat in avion, seful de cabina primeste OK-ul de la sol si se face acest anunt, pentru a informa si ceilalti colegi ca imbarcarea s-a terminat si ne putem pregati de inchiderea usilor. Imediat dupa, incepe pregatirea cabinei pentru decolare.
Cabin crew prepare all doors and crosscheck! sau Cabin crew arm your doors and crosscheck!
Dupa ce ultimul pasager s-a urcat, s-au primit listele de pasageri si incarcatura avionului, se inchide si ultima usa a avionului. Apoi, inainte de plecare, usile trebuie armate. Adica pregatite toboganele , in cazul in care va fi nevoie de o evacuare de urgenta, acestea sa se deschida automat. Cand se face acest anunt, fiecare insotitor de bord are datoria sa isi armeze usa de care se ocupa si sa verifice usa colegului din fata, pentru siguranta.
Armarea si dezamrarea usilor si a toboganelor se verifica intotdeauna de 2 persoane, pentru ca, de-a lungul timpului, au exista cazuri de deschidere accidentala a usilor, iar toboganul a “explodat”, ranindu-i pe cei din afara avionului.
Cabin crew prepare for take-off!
Dupa ce cabina a fost pregatita de decolare iar OK-ul a fost comunicat pilotilor, cu 2 minute inainte de decolare, capitanul face acest anunt, pentru ca stewarzii sa fie si ei asezati si pregatiti. Din acest moment, timp de 15 minute, cockpit-ul nu poate fi contactat decat in caz de urgenta.
Top of descent/Start of descent
Pilotul care nu aterizeaza avionul, anunta ca a inceput coborarea. In timpul acestui anunt, se mai adauga si detalii despre vreme, destinatie,etc. Din acest moment, pana la aterizare, mai dureaza 25-30 de minute, in functie de tipul avionului si altitudinea de la care coboara.
Cabin crew prepare for landing!
La fel ca la decolare, cu 2 minute inainte de aterizare, pilotul face un anunt pentru insotitorii de bord. Acestia trebuie sa fie asezati, cu centurile de siguranta cuplate si pregatiti pentru aterizare.
Cabin crew prepare all doors and crosscheck! sau Cabin crew disarm all doors and crosscheck!
Anuntul este facut de pilot, in momentul in care avionul ajunge la terminal si este parcat. Acest anunt inseamna ca usile se pot dezarma, procedura fiind identica cu armarea, despre care am povestit mai sus. Si de aceasta data, verificarea lor, inainte de deschidere, este facuta de 2 insotitori de bord.
Clear to open doors!
Acest anunt este facut de seful de cabina, dup ace primeste OK-ul din cockpit, ca usile sunt dezarmate, dar si OK-ul de la agentul de sol, de afara, ca usile pot fi deschise. Acum incepe debarcarea.
Foto header: Alex Polezhaev on Wikimedia Commons
Nu sunt comentarii