Cand te apuci de jobul de stewardesa, vezi doar partea frumoasa a acestuia: calatorii in toate colturile lumii, colegi de diferite nationalitati si un salariu bun. Totusi, pe masura ce incepi sa zbori, iti dai seama ca jobul, pe langa riscurile pe care le presupune zborul cu avionul, mai presupune si alte riscuri: accidente, probleme medicale, etc. Astazi, o sa vorbim putin despre cele mai des intalnite accidente pe care stewardesele le pot avea, pe un zbor. Tocmai de aceea toate companiile mari ofera asigurare medicala valabila mai ales in timpul zborului, pentru accidente de munca.
1. ARSURI
Daca izbucneste un incediu la bord si trebuie sa stingi focul cu un extinctor, e clar ca poti sa ai parte de arsuri grave. Totusi, in acest caz nu vorbesc despre arsurile provocate de foc, ci de arsurile provocate de cuptoarele incinse. Pentru pregatirea serviciului la bord, companiile aduc la bord mancarea pasagerilor, inghetata. Aceasta trebuie incalzita in cuptoarele de la bord, la temperaturi foarte mari. Dupa incalzire, portiile de mancare sunt puse pe trolley si se iese cu ele in cabina. Partea in care deschizi cuptoarele incinse si umbli cu mancarea fierbinte este de multe ori o problema, pentru ca acest lucru se intampla cand avionul e la 10.000 de metri altitudine.
Turbulentele pot sa apara in orice moment iar tu te poti atinge de cuptorul incins, provocandu-ti o arsura de toata frumusetea, pe mana sau brat. De asemenea, cand pregatesti ibricul/cana cu apa fierbinte pentru cafea, aceasta e acoperita doar cu un capac mic, care se poate fi dat foarte usor la o parte. Multe accidente se intampla fie in timpul turbulentelor fie din neatentie, iar apa fierbinte, daca o versi din greseala, provoaca arsuri ingrozitoare.
2.TURBULENTE
Asa cum am scris si in acest articol, despre Turbulente, acestea pot fi de mai multe feluri: usoare, moderate sau severe. In cazul in care apar turbulentele moderate, se pot intampla accidente ca: arsuri (iti versi apa fierbinte pe tine), lovituri (cad bagaje din compartimente). In cazul in care apar turbulente severe, lucrurile stau si mai grav. In cazul in care nu esti asezata, cu centura de siguranta cuplata (daca esti in cabina, ai dreptul sa te asezi pe un loc de pasageri si sa iti pui imediat centura de siguranta), risti sa fii lovit de tavan, de fuselaj, de alti pasageri sau de bagaje/obiecte din avion. Exista pana in acest moment cazuri in care, din cauza turbulentelor severe, stewardesele au ramas fie paralizate (loviturile la coloana pot fi fatale) fie nu au mai avut niciodata dreptul sa zboare, din cauza problemelor medicale.
3. DEGETE PRINSE IN USA
Stewardesele trebuie sa aiba mereu o manichiura perfecta, ingrijita, imaculata, pentru ca mainile sunt interfata lor. Dar cum faci asta cand, inainte de fiecare zbor trebuie sa verifici toate compartimentele din avion, echipamentele de siguranta si sa pregatesti serviciul la bord? Cabina pasagerilor are zeci de mici compartimente pe care doar insotitorii de bord le cunosc/gasesc. Acolo, sunt puse echipamentele de urgenta, extra veste de salvare sau centuri de siguranta, truse medicale, etc. Aceste usi ale compartimentelor se deschid/inchid ceva mai greu iar echipamentele stocate acolo sunt foarte grele. De aceea, de multe ori, veti vedea stewardese cu degete bandajate din cauza neatentiei si a loviturilor provocate de usi in timpul verificarilor de siguranta. Imi amintesc ca mereu, atat eu cat si colegele mele, dupa zbor, aveam ceva probleme cu unghiile sau degetele.
4. ATENTIE CAD BAGAJE
O problema des intalnita, pe cand zburam, se refera la problemele pe care le intampini cand unii pasageri calatoresc cu bagaje mult mai grele decat ar fi permis. Pe langa ca ii ajuti sa le urce in compartimentul de deasupra si sunt extrem de grele, de multe ori, unii pasageri indrazneti vin si iti trantesc valiza pe picioare si te „invita” sa o urci in compartiment. Unii te lovesc cu ea cand trec pe culoar, altii din greseala te calca cu toata greutatea lor.
Oricum ar fi, de multe ori am vazut stewardese in concediu medical pentru entorse sau umflaturi in zona gleznelor, pentru ca fie ca iti cade o sticla de 2 litri pe picior, fie ca esti lovit de o valiza a unui pasager, accidentele de acest tip sunt extrem de frecvente si dureroase.
5. TIMPAN PERFORAT
De cate ori nu ati zburat cu nasul infundat sau cu o raceala serioasa? Pentru o stewardesa sau un pilot, o simpla raceala poate fi finalul carierei lor in aviatie. Este foarte important ca atunci cand simti ca te ia o raceala sau ti se infunda nasul, sa nu te duci la zbor, pentru ca situatia se poate agrava in timpul cursei. Cand zbori cu nasul infundat, la aterizare, urechile se infunda si timpanul ti se poate perfora. Daca acest lucru se intampla, licenta ta medicala este anulata si nu vei mai putea zbura niciodata.
!!! ACCIDENTE IN LAYOVER
Aceasta este o categorie separata de probleme pe care un insotitor de bord le poate intampina. In layovere, pentru ca zbori in locuri nesigure si necunoscute, se intampla multe accidente si apar multe probleme pentru insotitorii de bord: violuri, rapiri, accidente de masina, furturi, etc. Dar, despre acestea, intr-un articol separat!
Zboruri line!
5 Comentarii
Cum ramane cu episodul din „Jurnal de calatorie”? 😀 Abia astept sa-l citesc!
Da, pe cand jurnal de calatorie? deja sunt socata! violuri?! daca stiam toate acestea numai visam la meseria asta ani de zile. multumim pentru sinceritate, expunand adevarul asa cum este!:))
Pan’ la urma un astfel de „accident” se poate intampla si in orasul in care locuiesti sau in care te-ai nascut… Nu lasa sa se puna praful pe visul tau din cauza asta 🙂
Multumesc, dar s a pus praful deja. De cand aveam 6 ani visam sa devin stewardesa,vedeam mereu avioanele trecand pe cer si era o senzatie inaltatoare sa visezi ca te poti afla candva in acel avion. probleme de sanatate, stres, aici ne am nascut doar sa visam…
Daca ajungi intr-o destinatie mai dubioasa si iti este teama, banuiesc ca iti poti petrece layover-ul la hotel. Nu te obliga nimeni sa vizitzi orasul respectiv. Ma gandesc, totusi ca l-a hotel nu te violeaza nimeni