Cate povesti ai auzit, legate de relatiile dintre piloti si stewardese? Fie ca sunt interzise, fie ca sunt sortite esecului, fie ca au trait fericiti pana la adanci batraneti, subiectul este abordat constant prin reviste, ziare, si chiar in filme.
Aviatia e dificila. Toti o recunosc. E greu sa fii si pilot, dar si stewardesa. In ambele cazuri muncesti foarte mult, esti plecat de acasa multe zile, lucrezi noptile si de sarbatori. E greu sa gasesti pe cineva dispus sa stea langa tine si sa accepte toate aceste lucruri. E nevoie de multa incredere, rabdare si intelegere. Tocmai de aceea, cei care lucreaza in aviatie au in principiu cate 2-3 divorturi la activ.
18-19 iulie – Curs de pregatire intensiv pentru interviul la o companie aeriana, de 2 zile, la Bucuresti. Este un curs complex, in total 20 de ore de pregatire, in care ne ocupam nu doar de pregatirea ta pentru interviurile de angajare la Emirates, Wizz Air, Qatar Airways, Etihad, Saudia Airlines, Ryanair, de simularea si rezolvarea probelor interviurilor dar si de realizarea CV-ului. Pozele profesionale le realizam tot impreuna la studioul foto si sunt incluse in cursul de pregatire. Oferim feedback individual si te ajutam sa iti imbunatatesti nivelul conversational de limba engleza. Detalii si inscrieri curs, aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/
Au sanse relatiile piloti/stewardese?
Lumea spune ca da. Pentru ca lucrand in acelasi domeniu, ei se inteleg foarte bine unul pe celalalt. E adevarat ca timpul petrecut impreuna e destul de putin, fiindca orarul de zbor poate fi diferit de la luna la luna, insa cuplurile astfel formate sunt printre cele mai longevive. Doar la TAROM sunt cateva exemple demne de urmat, cu ani buni de relatie in spate si copii la mijloc.
Altii, spun ca e o relatie sortita esecului, din cauza layoverelor si noptilor petrecute departe de casa. Cand dormi prin hoteluri, alaturi de colegi mai tineri din echipaj, apar tenatiile si chiar si o relatie solida risca sa aiba de suferit. In tara noastra, gurile rele spun mai mereu ca stewardesele ofera servicii sexuale pilotilor in layovere. Nu doar din cauza singuratatii, dar si pentru ca „e in job description”.
Mai exista varianta in care fiecare pilot/stewardesa, are o relatie fericita acasa, cu cineva din afara acestui domeniu, aviatia. Dar, calca stramb cu o amanta/amant, coleg, pentru ca e usor si comod. Si, o data nu se pune. A doua oara e chiar posibil sa nu se mai intalneasca.
In Orientul Mijlociu, mai toate stewardesele alergau dupa piloti. In primul rand, pentru ca aparea dorul de casa si de o relatie normala, iar pilotii si barbatii din companie erau cel mai la indemana, si in al doilea rand, pilotii sunt considerati o partida buna datorita carierei si salariului mare pe care il castiga.
Ai sau nu voie sa ai o relatie cu un pilot?
In tara noastra, regulile nu sunt atat de stricte. Drept urmare, e la alegerea fiecaruia cu cine isi petrece timpul in afara jobului, insa in timpul serviciului, trebuie pastrata o relatie profesionala.
In Orient, in schimb, acolo unde tentatiile sunt mai mari, sunt companii care te pun sa semnezi ca nu vei avea astfel de relatii, cu un alt coleg, ba chiar sunt reguli extrem de stricte in privinta relatiilor pilot-stewardesa.
In Qatar, este povestita o astfel de intamplare, sfarsita trist, prin concedierea si repatrierea stewardesei, raportarea si pedepsirea pilotului (nu prin concediere totusi, fiindca barbatii au ceva mai multe drepturi in lumea araba) si automat, finalizarea oricarui contact sau relatie intre cei doi. Mai multe detalii, in acest articol: The truth about the luxury of Qatar Airways. Aceeasi poveste se repeta in mai toate tarile arabe in care se fac astfel de angajari, mai putin in EAU, unde sunt ceva mai deschisi in privinta expatilor.
La Emirates, in Dubai, sau la Etihad, in Abu Dhabi, lucrurile nu stau atat de rau. Una dintre colegele mele de grupa din timpul traingului, are o relatie fericita cu un pilot, tanar si dornic de iubire :). Si nu exista reguli care sa le interzica asta sau persoane care sa spuna ca nu au voie sa se intalneasca, atata timp cat se pastreaza o relatie profesionista in timpul orelor de lucru.
La urma urmei, cand un angajat este fericit, asta se vede in munca de zi cu zi, si toata lumea are de castigat. Unii au inteles asta, altii nu.
Asa ca, un ultim sfat legat de aceste relatii, pilot/stewardesa, este ca nu poti sa alegi de cine sa te indragostesti. Totusi, cand mergi sa lucrezi in Orient, ai grija la regulile impuse de companiile arabe, pentru ca risti sa iti pierzi jobul intr-o secunda, daca ai o relatie nepotrivita.
18-19 iulie – Curs de pregatire intensiv pentru interviul la o companie aeriana, de 2 zile, la Bucuresti. Este un curs complex, in total 20 de ore de pregatire, in care ne ocupam nu doar de pregatirea ta pentru interviurile de angajare la Emirates, Wizz Air, Qatar Airways, Etihad, Saudia Airlines, Ryanair, de simularea si rezolvarea probelor interviurilor dar si de realizarea CV-ului. Pozele profesionale le realizam tot impreuna la studioul foto si sunt incluse in cursul de pregatire. Oferim feedback individual si te ajutam sa iti imbunatatesti nivelul conversational de limba engleza. Detalii si inscrieri curs, aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/
4 Comentarii
Mai repede m-ar interesa relatiile intre stewardese si pilotul automat. Asta-l gasesti pe toate avioanele si, in plus, este si neinsurat.
[…] de Revelion, ea petrece in Sydney, alaturi de echipaj, iar tu stai acasa. Tocmai de aceea multe stewardese au relatii cu piloti sau alti insotitori de bord, fiindca exista intelegere de ambele parti. Iar cand faci acest job, de […]
[…] ca relatiile stewardesa/pilot sunt indelung comentate, insa NU, nu toate stewardesele viseaza sa se casatoareasca cu un pilot, ci […]
Interesant. Nu imi pusesem problema pana sa citesc articolul.
Tu in ce tabara esti? :)) (Glumesc, evident)