In mod normal, in orice companie, cel care raspunde de avion este capitanul. Dar cand zboara 2 capitani, cum stim cine este „in charge”?
Ei bine, ordinea responsabilitatilor este urmatoarea:
- Capitan
- First Officer
- Purser
- Senior Flight Stewardess
- First Class Stewardess
- Business Class Stewardess
- Economy Stewardess
Chiar daca zbori ca stewardesa intr-o companie, de 2 ani, in clasa Economy, iar inainte ai mai zburat 7 ani intr-o alta companie, pe o pozitie de senior, in acea companie, pe acel zbor, seniorii desemnati (care pot avea mai putina experienta decat tine), iti sunt superiori.
Daca zboara 2 capitani, doar cel de pe pozitia de comandant (adica pe acel zbor detine aceasta functie si zboara la mansa din stanga) este „the boss”.
In cazul pasagerilor, de cele mai multe ori, deciziile sunt luate de Purser, el fiind instruit si pe partea de siguranta si pe cea de service, pentru a lua cele mai bune decizii. Doar daca apar probleme speciale, uneori este nevoie de acordul capitanului pentru a „off-loada” pe cineva (a da jos din avion), pentru a retine si incatusa un pasager, etc.
In cazul in care capitanul devine, din orice motiv, incapacitat (food-poisoning, probleme medicale, etc), copilotul va deveni comandant si va lua deciziile in avion.
5 Comentarii
[…] Este bine sa cunosti rolul fiecarui coleg intr-o companie si pe un zbor. De aceea, daca iti doresti sa fii pregatit, am scris despre rolul capitanului sau al purserului, aici: http://www.cumajungistewardesa.ro/chain-of-command […]
Intr-un echipaj cei doi piloti pot avea calificarea de pilot comandant dar numai unul va fi numit comandantul aeronavei.
Daca unul din ei este si pilot instructor poate ocupa locul copilotului dar tot el ramane comandantul aeronavei
Exact 🙂
Am o intrebare. Daca vrei sa avansezi in grad, ce trebuie sa faci?
Buna, trebuie sa nu ai zile medicale, intarzieri, rapoarte de la colegi sau plangeri de la pasageri.