Pe Alexandru l-am cunoscut anul trecut la cursul de pregatire. Iesea in evidenta din primul moment: zambitor, vorbaret si glumet, punea timid intrebarile potrivite pentru a-l ajuta in viitoarea cariera. Am stiut imediat ca este doar o chestiune de timp pana cand va obtine jobul de insotitor de bord fiindca oferea „pachetul complet”: limba engleza vorbita foarte bine, carisma, zambet si experienta. Orice angajator ar fi mandru sa fie parte din echipa sa! Acum, a avut de ales dintre mai multe companii si a decis sa plece in Irlanda, la compania nationala: Aer Lingus. Iata cum a decurs interviul lui si ce l-a ajutat sa obtina jobul mult ravnit de atatea persoane!
- Cum si cand ai realizat ca vrei sa ajungi insotitor de bord? E un vis pe care il aveai de cand erai copil sau ti l-ai descoperit mai tariu? Nu e chiar cel mai intalnit job in randul barbatilor…
Sincer? Nu m-am gandit niciodata ca voi ajunge sa lucrez in domeniul aviatiei! Am realizat ca imi doresc sa fac acest pas anul trecut. Mereu am admirat personele care fac parte din echipa de cabin crew, mai ales ca stiam de la diferite prietene cat de grea este pregatirea si cat de solicitanta este aceasta meserie. Insa nu m-am lasat batut. Dupa doua interviuri fara succes am crezut ca nu sunt facut pentru aceasta meserie si am inceput sa ma informez mai bine. Dupa ce am participat la cursul sustinut de Cristina Toader am inteles unde greseam. Orice detaliu conteaza! Dupa curs mi-am refacut CV-ul, am fost la o sedinta foto profesionista si mi-am dat barba jos, avand in vedere ca grooming-ul este un aspect foarte important. Spunea Titu Maiorescu ca cele mai importante hotarari sunt cele pe care le iei fara sa te influenteze cineva si asta am incercat sa fac si eu. Dupa o cariera de 5 ani in calitate de manager in diferite ONG-uri si aproape 2 ani in una dintre cela mai importante companii de IT din lume am decis ca vreau sa fac acest pas, sa fiu insotitor de zbor, simteam ca destinul spre asta ma duce. Nu pot spune ca a fost un proces usor, mai ales pentru ca este destul de dificil pentru un baiat sa intre in acest domeniu datorita locurilor limitate, insa nu m-am lasat batut niciodata, nu m-am abatut de la drum si nu m-am demoralizat, pentru ca simteam ca asta vreau sa fac. Optimismul este cel mai bun medicament. Prietenii si familia au fost putin socati, avand in vedere ca aveam o cariera profesionala in ascensiune in domeniul marketing-ului, insa recunosc ca m-au sustint pana la capat si pentru asta le sunt recunoscator.
2. Ai aplicat, asadar la Aer Lingus. De ce?
In momentul in care am vazut pe pagina de Facebook Cum Ajungi Stewardesa ca Aer Lingus va ajunge la Bucuresti, am luat decizia sa merg la AD. Aer Lingus este compania nationala de zbor a Irlandei iar SKYTRAX a oferit acestei companii 4 stele datorita calitatii serviciilor pe care acestia le ofera clientilor sai. Pe langa acest fapt, Aer Lingus zbora pretutindeni si este recunoscuta pentru rutele sale spre SUA si Canada. De asemenea compania are hub-ul in Dublin si mi-am dorit momentan sa raman in Europa, unde o sa fiu mai aproape de familie si prieteni. Aer Lingus ofera o multitudine de beneficii insotitorilor de zbor si sunt mandru ca o sa am sansa sa port frumoasa unifroma verde. Pot spune ca in sfarsit am gasit „trifoiul cu patru foi” care imi va purta noroc in aceasta cariera aventuroasa si fascinanta.
3. Cum a fost interviul de recrutare?
Interviul Aer Lingus de la Bucuresti a fost de tip Assessment Day, adica aveai nevoie de o invitatie ca sa te prezinti. Am ajuns cu 1 ora mai devreme la locatia specificata de companie plin de emotii si curiozitate. Chiar daca interviul este de tip AD, procesul de recrutare dureaza ore bune, iar in acest caz rabdarea este un skill necesar. Eram in jur de 35 de persoane. Prima proba a fost verificarea si predarea actelor. Trebuia sa dovedim ca avem dreptul sa lucram in Irlanda, sa predam CV-ul, pozele si copia dupa pasaport. Dupa acest lucru recrutoarele au verificat daca avem tatuaje vizibile si au inceput sa elimine din participanti, ramanand astfel in jur de 30 de persoane. A doua proba a fost textul de engleza care continea o parte de gramatica si o parte de eseu. Pana la corectarea lucrarilor, am luat o scurta pauza, timp in care s-au corectat testele de engleza. Dupa aceasta proba am ramas in jur de 25 de persoane. In continuare a urmat prezentarea companiei, reach test-ul si interviul final. Inainte de interviul final am dat si o testare audio pe baza careia au existat cateva intrebari, Interviul final a constat din intrebari standard pe baza Cv-ului si diferite „role play-uri” (ce ai face daca?, cum ai reactiona daca?, cum ai ajuta pasagerul x?, etc).
4. Urmeaza, deci, sa zbori pentru compania Aer Lingus. Crezi ca iti va fi usor in noul job? Ce „probleme” te astepti sa intampini?
Urmeaza sa zbor pentru Aer Lingus, dar pana atunci urmeaza o parte de training care este o etapa necesara dar totodata dificila. Timp de 6 saptamani o sa invatam tot ce este nevoie pentru a ne descurca in orice situatie si pentru a livra servicii exceptionale clientilor care aleg sa zboare alaturi de Aer Lingus. Nu pot zice ca o sa fie usor, relocarea in Dublin este un pas mare si schimbarea domeniului profesional de asemenea este un element important, insa sunt plin de optimism, curiozitate si ador sa invat. Niciodata nu am spus nu unui lucru pana nu am incercat sa vad cum este. Ador sa lucrez intr-un mediul multicultural, sa interactionez direct cu oamenii. Pe langa colegiul de aviatie, avand in vedere ca sunt licentiat in Limbi Straine si in curand o sa fiu absolvent al Facultatii de Psihologie, ma gandesc ca in acest domeniu o sa fie mediul exceptional unde o sa pot aplica real teoria invatata. Sunt sigur ca o sa fie o experienta deosebita si ca o sa am foarte multe de invatat si sunt pregatit pentru orice provocare. In viata asta nu cred ca exista „probleme” ci doar fapte pe care nu le verbalizam sau situatii la care pe moment nu reusim sa le gasim rezolvare.
5. Ce crezi ca a contat la interviu? Ce a facut diferenta intre tine si ceilalti candidati?
Desi la interviul am fost 5 baieti, trebuie sa recunosc ca la sfarsitul zilei am ramas doar eu, si nu cred ca era din cauza cravatei verzi. Fara sa fiu modest, sunt constient ca vorbesc foarte bine engleza, si ca experienta mea din domeniul customer service-ului, a marketing-ului si parte de sales aucontribuit la decizia pozitiva a recrutoarelor. De asemenea chiar daca eram putin obosit, nu am incetat sa socializez cu colegii de la interviu, am zambit in permanenta si am dat frau personalitatii mele. Pe scurt, am fost eu. Se simte cand cineva se poarta fals, atat din limbajul nonverbal cat si din expresia faciala, de aceea in astfel de situatii cel mai importamt este sa te comporti asa cum esti tu.
6. De ce ai ales o companie din Europa si nu te-ai orientat catre Orient?
Orientul este deja o alta lume si momentan nu m-am simtit pregatit sa fac acest pas, desi o o gramada de prieteni si prietene care locuiesc in tarile arabe si care au o cariera foarte frumoasa in aviatie acolo, au incercat sa ma convinga, nu au reusit. Am ales Europa ca sa fiu mai aproape de familie si prieteni, sa pot sa imi continui pregatirea educationala si sa beneficiez de toate oportunitatile pe care Uniunea Europeana le ofera tinerilor. Sunt fericit ca o sa ma mut in Dublin. Este un oras foarte frumos, rustic, calm si plin de peisaje scoase din film. Sper sa ma obisnuiesc repede cu clima de acolo si sa explorez cat mai mult locatii din Irlanda.
7. Sfaturi pentru cei care isi doresc o cariera in domeniu?
Simplu: niciodata nu este prea tarziu! Nu este tarziu sa te reorientezi profesional, nu este tarziu sa visezi, nu este tarziu sa speri sau sa iti doresti sa faci un lucru! Singura persoana care te poate face fericit/a esti tu. Este foarte important sa ai incredere in tine si sa nu renuti niciodata la planurile tale personale sau profesionale. Cat de vast este cerul asa sunt si oportunitatile. Ca sa concluzionez o sa il citez pe tatal meu care mereu imi spunea: cursa este jumatate castigata doar daca te inscrii.
Multumim, Alexandru, pentru povestea ta si iti uram zboruri line! Alexandru va incepe trainingul Aer Lingus in luna aprilie si este unul dintre cei 4 romani angajati pentru aceasta companie!
Nu sunt comentarii