Continuam si astazi seria de intrebari primite de la cititorii nostri si va oferim, mai jos, raspunsurile direct de la sursa: Cristina Toader – stewardesa Emirates si Wizz Air!
- La interviu primesti feedback dupa probe?
Niciodata. De ce? Pentru ca vei stii exact ce ai gresit, vei corecta fortat si cand vei ajunge sa zbori, vei avea o problema. De fapt, compania va avea o problema. Pe un zbor de 16 ore, la care se adauga oboseala si stres, dintr-un om iese ce e mai rau si mai ascuns. Nu spun ca nu se joaca teatru la interviul de angajare, pentru ca e greu ca toti cei 18.000-20.000 de insotitori de bordai unei companii din Orient sa fie la fel ca stil si personalitate, insa daca ti-ar spune exact ce ai gresit, te-ai concentra pe acel detaliu si nu pe intregul interviu.
In plus, la interviul final ajung cateva zeci de participanti. Unii obtin jobul, altii nu. Nu ar putea oferi feedback individualtuturor, pentru ca ar insemna ca intreaga zi ar sta doar sa scrie emailuri cu explicatii. Ei sunt pregatiti suficient incat sa nu mai dea explicatii, iar compania are incredere completa in deciziile lor.
- De ce nu se cauta lideri la proba de grup?
Fiindca liderii nu sunt neaparat jucatori de echipa, ci invididualisti iar in echipajul de cabin crew este important sa se respecte regulile, fara sa se comenteze, si sa se lucreze in echipa.
- La Wizz Air probele se desfasoara in limba engleza?
Toate probele se desfasoara in limba engleza.
- Ce inseamna referinte? Este acelasi lucru cu scrisoare de recomandare?
Nu. Referintele sunt Contact (Nume+Prenume) + numar de telefon + adresa de email, ale unei persoane cu care ai lucrat in trecut si care poate fi contactat pentru a vorbi despre tine.
- Cate zile dureaza interviurile?
La Wizz Air si Qatar Airways interviul dureaza o zi, iar la Emirates si Etihad probele de grup sunt intr-o zi iar interviul final in ziua urmatoare.
- Programul de zbor include si zboruri de noapte sau in weekend?
Bineinteles. Zborurile sunt la orice ora din zi/noapte/weekend/sarbatori. De aceea, cand alegi aceasta meserie trebuie sa fii pregatita sa ai un program flexibil. Daca vrei sa vezi cum arata programul unui insotitor de bord, ai un articol detaliat, mai jos:
- La compania Wizz Air ai asigurat transportul pana la aeroport?
Doar cand ai plecare/sosire intre orele 22.00 – 06.00.
- Ce fac insotitorii de bord in cele 60 de minute inainte de zbor?
Cand ajungi la aeroport, cu 60-90 de minute inainte de zbor (depinde de la companie la companie), trebuie sa faci check-in-ul si sa te indrepti catre sala unde are loc briefingul dinaintea zborului. Sala/masa unde va avea loc discutia si intalnirea cu ceilalti membri ai echipajului iti va fi indicata dupa check-in (pe care il faci la un calculatori special amplasat pentru tine). Cand ajungi in sala special destinata briefingului, te vei aseza la masa si vei astepta ca si ceilalti colegi din echipaj sa ajunga. In acest timp, poti sta de vorba, poti afla detalii despre zbor, poti sa bei o cafea/un ceai, etc. Cand toata lumea este prezenta iar timpul de asteptare pentru check-in a expirat, seniorul (purserul) incepe briefingul.
In timpul preflight briefingului, la inceput, discutia are loc doar intre membrii echipajului de cabina, pilotii fiind asezati la o alta masa/sau in alta sala, avand propriul lor briefing. La masa echipajului de cabina, seniorul anunta detaliile zborului: tipul avionului cu care se zboara, indicativul, capacitatea, numarul de pasageri, persoane de la bordul avionului cu diferite probleme medicale, pasageri in scaun cu rotile, numar de copii/infanti, special meals. Apoi, seniorul deleaga pozitiile fiecarui membru al echipajului, in avion.
Dupa ce sunt discutate aceste detalii, pe care ti le poti nota, fiecare mebru al echipajului primeste 1-2 intrebari de verificare a cunostintelor, din zona de safety&security&medical. Intrebarile nu au rolul de a te „prinde” nepregatit, ci trebuie sa te induca in starea necesara zborului. Aceste intrebari sunt despre proceduri, fac parte din trainingul pe care l-ai facut si dupa ce incepi sa zbori vei constata ca sunt doar o formalitate, menita sa iti reaminteasca detaliile avionului pe care zbori. Pe vremea cand zburam la Emirates, aveam 5 licente de zbor in acelasi timp, pe 5 tipuri de avioane diferite, asa ca aceste intrebari chiar ma ajutau, ma faceau sa imi reamintesc modelul avionului pe care efectuam acea cursa. Cand toata lumea a primit intrebarile si informatiile necesare zborului, pilotii se alatura briefingului, se prezinta si aduc la cunostinta echipajului detaliile zborului, din punctul lor de vedere: durata zborului, traiectoria pe care se va zbura, daca sunt asteptate turbulente sau furtuni pe drum, cat dureaza taxi-ul in aeroport (rularea avionului pe pista, pana la momentul decolarii), daca la Safety Demo se foloseste si vesta de salvare sau nu. La unele companii se ofera codul de intrare in cockpit, daca acesta se schimba.
Dupa ce toate detaliile pentru zbor au fost discutate si toti membrii echipajului s-au cunoscut intre ei, se pleaca, in grup, spre avion, unde incepe verificarea avionului si pregatirea acestuia de cursa
- Daca ma angajez la Smartlynx voi avea layovere?
Din pacate, nu. Doar pe baza din Paris exista un layover in Capo Verde. Totusi, prin schimbarea bazei la fiecare 2 luni, ai ocazia sa vezi multe orase intr-un timp foarte scurt.
- La ce companii aeriene pot sa lucrez ca stewardesa si sa locuiesc in Romania?
Companiile din Romania la care poti sa lucrezi si sa locuiesti in Romania, sunt: Blue Air, Air Bucharest si Tarom (daca ai licenta de zbor valabila, obtinuta in prealabil) sau Wizz Air (unde poti sa aplici si fara licenta de zbor).
Urmatorul articol cu raspunsuri pentru intrebarile cititorilor nostri il vom publica, ca de obicei, martea viitoare. Pana atunci, asteptam intrebarile voastre pe office@cumajungistewardesa.ro! Daca ai timp sau inca mai ai intrebari, verifica si raspunsurile publicate saptamanile trecute, pe site-ul nostru.
Zboruri line!
Nu sunt comentarii