Viata de stewardesa. Ce faci cand ai un pasager „ametit” la bord

17 ianuarie 2018

 

Fiecare problema de care s-a lovit un insotitor de bord sau un pilot, intr-un anumit moment, a adus dupa sine o regula in aviatie, pe care majoritatea companiilor aeriene au introdus-o in Regulamentul de Zbor. Fiecare accident aviatic sau incident a introdus o serie de reguli si proceduri aviatice care transforma zborul cu avionul intr-unul extrem de sigur. Asadar, cand ai de-a face cu pasageri care consuma prea mult alcool la bord…sau vin direct ametiti in avion, ce faci? Ce ai voie sa faci? Ei bine, si pentru asta exista o procedura!

Inainte de toate, trebuie sa mentionez ca orice gura de alcool luata la bordul unui avion, cu nivelul de oxigen si presiune scazute, asa cum sunt in cabina, are de 3 ori efectul normal. Asa ca, daca bei o bere in avion, te vei simti ametit, ca si cum ai consumat 2-3 beri. Imaginati-va ce se intampla cu cei care consuma cateva sticlute de whisky la bord, 2-3 pahare de vin si niste bere, fiindca, poate, le e teama de zbor.

Unii sunt amuzanti, rad, spun glume sau dorm jumatate din zbor. Altii vorbesc mult si tare sau devin chiar agresivi. Acestia sunt cei problematici, pentru care s-au inventat regulile si procedurile de zbor. Insotitorii de bord si pilotii sunt instruiti special pentru astfel de cazuri, care pot deveni violente sau care pot pune in pericol siguranta zborului.

La Emirates, regulile erau clare. Exista o regula numita 4D, care se aplica pasagerilor intoxicati. Cei 4D inseamna: Delay, Distract, Dilute, Deny.

Delay – se refera la intarzierea livrarii bauturii. Daca un pasager intoxicat iti mai cere un whisky, poti sa il lasi sa astepte ceva mai mult, inainte de a-i duce bautura. Nu o sa „moara” daca asteapta 10 minute pentru un nou pahar de bere.

Distract – distragerea atentiei de la bautura, este o alta tehnica. La Emirates, sistemul de entertainment la bord (filme, seriale, jocuri video) era o varianta buna pentru a reduce consumul de alcool de „plictiseala”. La celelalte companii, poti sa ii oferi altceva de mancare (un sandwich) sau o cafea, ca sa il mai si trezeasca putin.

Dilute – cand serveai un pahar de alcool, puteai adauga mai multa gheata, sau mai mult suc de portocale, daca era vorba de un cocktail. Pentru ca, dupa 7-8 pahare, nu se mai simtea cand era mai putin alcool in pahar.

Deny – aceasta regula putea fi aplicata doar dupa instiintarea capitanului. Cand pasagerul ridica mari probleme si putea deveni o amenintare la bord, cu acordul capitanului aveai voie sa nu ii mai oferi nicio picatura de alcool, pasagerului.

La Wizz Air stiam ca trebuie sa fim atenti la pasageri inca de la boarding, cand puteam observa daca cineva era bolnav sau usor baut. Pe parcursul zborului, puteam sa ii refuzam vanzarea de alcool si intotdeauna puteam confisca orice sticla de bautura adusa din afara avionului, din care pasagerul consuma.

Asadar, sa fii cabin crew inseamna sa fii vigilent tot timpul zborului, sa observi atent ce se intampla in jurul tau si sa vii mereu cu solutii salvatoare care sa supere cat mai putin pasagerii. Totusi, rolul principal al unui insotitor de bord este siguranta pasagerilor, asa ca, indiferent de situatie, indiferent de pasager sau de problema care aparea, exista o procedura pe care sa o aplici astfel incat la final, toata lumea sa fie fericita.

Zboruri line!

14-15 Noiembrie – Curs de pregatire intensiv pentru interviul la o companie aeriana, de 2 zile, la Bucuresti. Este un curs complex, in total 20 de ore de pregatire, in care ne ocupam nu doar de pregatirea ta pentru interviurile de angajare la Emirates, Wizz Air, Qatar Airways, Etihad, Saudia Airlines, Ryanair, de simularea si rezolvarea probelor interviurilor dar si de realizarea CV-ului. Pozele profesionale le realizam tot impreuna la studioul foto si sunt incluse in cursul de pregatire. Oferim feedback individual si te ajutam sa iti imbunatatesti nivelul conversational de limba engleza. Detalii si inscrieri curs, aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/

Nu sunt comentarii

Comenteaza