In cele 6-8 saptamani de training ca insotitor de bord inveti sute de pagini de proceduri de urgenta, service, cunostinte de prim-ajutor sau securitate. Insa, printre acestea, se numara si o serie de informatii practice pe care insotitorii de bord trebuie sa le observe/adune de la pasageri, atunci cand acestia se imbarca pentru un zbor. Mai jos am adunat cateva informatii din training dar si din articolul de pe Mydomain.co.uk, unde un jurnalist a intrebat o serie de stewardese de la mai multe companii aeriene ce observa si ce sunt invatate sa observe la imbarcare, la pasageri. Iata asadar, mai jos, de ce conteaza ca insotitorii de bord sa fie vigilenti la imbarcare si cat de repede „citesc” pasagerii.
- Cate bagaje ai cu tine – e posibil ca spatiul din avion deja sa fie ocupat in compartimentele de deasura. De multe ori bagaje de mana trebuie trimise la cala si insotitorii de bord trebuie sa observe daca acest lucru e necesar, pentru a nu intarzia decolarea.
- Daca zbori singur sau insotit;
- Cat de calm/agitat esti atunci cand astepti la coada pe culoarul avionului; Daca esti agitat e foarte probabil sa creezi probleme cu ceilalti pasageri pe timpul zborului iar insotitorii de bord trebuie sa fie cu ochii pe tine;
- Daca ai consumat bauturi alcoolice sau substante interzise – de multe ori un insotitor de bord care observa ca are la bord un pasager beat sau drogat poate discuta cu seniorul de pe zbor si sa decida sa offloadeze (sa refuze accesul) pe zbor al acestuia, pentru a preintampina o situatie de urgenta la 10.000 de metri.
- Daca ai un tag pe geanta care sa spuna ca esti calator frecvent sau membru al programelor de loialitate: de-obicei membrii programelor de loialitate trebuie „bagati in seama” si atunci acest tag te ajuta inca de la imbarcare sa observi detaliile necesare;
- Ce fel de carti citesti;
- Cu ce esti imbracat;
- Daca un copil calatoreste cu un adult fara voia sa (adica daca este rapit, maltratat, tinut fara voia sa, etc);
- Daca o femeie este gravida si daca da, cam in cate saptamani, pentru a evita riscul unei nasteri pe zbor; De mute ori se cere hartia de la medic, care sa ateste numarul de saptamani de sarcina si acordul de zbor;
- Daca ii ajuti pe cei care au nevoie de ajutor in avion – daca faci asta, atunci e foarte probabil ca si in cazul unei urgente sa ii ajuti pe cei din avion si ai sanse sa fii mutat la iesirea de urgenta unde ai si mai mult spatiu si unde, in caz de evacuare, ajuti la deschiderea usilor.
- Daca ai mancare sau bautura cu tine;
- Care iti este limbajul trupului, cat esti de obosit sau daca esti bolnav – daca nu ai o hartie de la medic care sa ateste ca poti calatori cu avionul iar conditia ta fizica este indoielnica, cel mai probabil iti va fi respins dreptul de imbarcare in avion, pentru ca orice problema medicala pe care o ai, in avion de-obicei se inrautateste si nimeni nu isi doreste sa aterizeze de urgenta avionul din aceasta cauza.
De mentionat de asemenea ca insotitorii de bord sunt invatati sa observe toate aceste detalii in doar 5-10 secunde, atat cat dureaza practic primul contact cu pasagerii, la imbarcare.
Voi, ce observati la pasageri atunci cand va imbarcati?
Zboruri line!
28-29 octombrie – Curs de pregatire intensiv pentru interviul la o companie aeriana, de 2 zile, la Bucuresti. Este un curs complex, in total 20 de ore de pregatire, in care ne ocupam nu doar de pregatirea ta pentru interviurile de angajare la Emirates, Wizz Air, Qatar Airways, Etihad, Saudia Airlines, Ryanair, de simularea si rezolvarea probelor interviurilor dar si de realizarea CV-ului. Pozele profesionale le realizam tot impreuna la studioul foto si sunt incluse in cursul de pregatire. Oferim feedback individual si te ajutam sa iti imbunatatesti nivelul conversational de limba engleza. Detalii si inscrieri curs, aici:https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/
1 Comment
Da. La ultima mea întoarcere, eram moarta de oboseală și am urcat ultima. Nu aveam chef să ma tarasc după toți moscaitii și in tot acest timp am mai făcut poze de pe lângă avion. Era seara și asta a atras atenția așa că la urcare însoțitorul de bord mi-a cerut în mod Express biletul și mi-a menționat că vrea să se asigure că sunt pe zborul corect. Într-un aeroport atât de mic e greu sa te rătăcești, dar i l-am arătat.