Pe vremea cand zburam la Emirates, am avut „norocul” sa ma aflu pe ceea ce urma sa devina cel mai lung zbor din lume. Compania Emirates opera oricum cel mai lung sector, Dubai-Houston, insa de data aceasta, din cauza traseului, a vremii si a turbulentelor, zborul pe care l-am efectuat a durat chiar si mai mult.
Era in februarie 2013 si am primit pentru prima oara zborul Dubai-Dallas. O destinatie noua, despre care am scris in rubrica Jurnal de calatorie, aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/jurnal-de-calatorie-episodul-15-dallas-sua/
Dar de data aceasta nu destinatia a fost atractia principala, ci zborul, care a fost unul dintre cele mai dificile. Asa ca, mai jos, am sa va povestesc cum a decurs cel mai lung zbor pe care l-am operat vreodata.
Detalii zbor DXB-DFW
Ora la care trebuia sa fim in aeroport: 01.45 AM
Ora decolare: 03.45 AM
Durata estimata zbor: 16 ore 20 de minute
Traseu zbor: Peste Polul Nord
Tip aeronava: B777-200 ER
Aeronava Boeing 777, cu destinatia Dallas, era plina pana la refuz: 200 de pasageri in cabina Economy, 42 in Business si 7 in First Class. Echipajul, format din 18 persoane: 4 piloti si 14 insotitori de bord.
Pentru ca e un zbor matinal, serviciul la bord incepe cu micul-dejun, la doar 30 de minute de la decolare. Dureaza cam 1 ora si jumatate, dupa care stingem luminile in avion iar pasagerii incep, incet-incet, sa adoarma. La fel si noi, insotitorii de bord, care ne impartim in jumatate si ne luam pauza de odihna, pe rand.
Pe un astfel de zbor, transatlantic, pauza primita este de maximum 3 ore si 45 de minute. Timp in care trebuie sa te demachiezi, imbraci in pijamale si sa si adormi. Cam putin, la ce oboseala acumulezi pe un zbor de noapte, atat de lung.
Dupa prima pauza de odihna, urmeaza service-ul numarul 2, adica pranzul, care dureaza putin peste 2 ore, timp in care mai toti pasagerii se trezesc si sunt alerti. Incepem sa ne imprietenim incet-incet cu cei de la bord, pentru ca deja ne aflam in avion de 8 ore. Urmeaza pauza a doua, pentru cealalta jumatate de echipaj, si pare ca pasagerii incep sa nu mai aiba rabdare pana la aterizare. Pe geam, poti sa privesti de sus Polul Nord si nametile care se intind cat vezi cu ochii.
Capitanul ne-a avertizat deja, in urma cu 2 ore, sa verificam avionul ca totul sa para in regula, pentru ca in urmatoarele 4 ore nu avem unde sa aterizam, fiind inconjurati doar de apa si gheata.
Pilotii isi iau pauzele diferit; Daca la aterizare si decolare se afla toti 4 in cockpit, pe durata zborului, se impart pentru pauza de odihna si pot dormi cate 7 ore, fiecare.
Dupa ce pauzele se incheie, urmeaza servirea unui snacks pentru pasageri, si ne pregatim de aterizare. Cu totii rasuflam usurati ca o astfel de calatorie se incheie, mai ales ca nu am avut mari probleme la bord: un mic lesin, din cauza lipsei de oxigen si un atac de panica, al unei doamne care nu mai rezista sa mai stea in avion. Dar, au trecut cu bine si cu totii ne doream sa aterizam cat mai repede.
Zborul, care era programat sa dureze 16 ore si 20 de minute, a mai avut intarziere 20 de minute, asa ca am ajuns la un total de 16 ore si 40 de minute. Plus ca, pentru noi, insotitorii de bord, a mai durat inca o ora si jumatate pana cand am trecut de controlul pasapoartelor si am ajuns la hotel.
Totusi, avantajul unui astfel de zbor este ca orele de zbor se aduna la fluturasul de salariu, iar un zbor de SUA, dus-intors, acumuleaza peste 30 de ore de zbor (adica in jur de 1600 Dirhami).
De-atunci, am citit ca cei de la Qantas au inceput sa opereze cel mai lung zbor din lume, care dureaza 16 ore si 55 de minute si se efectueaza pe ruta Sydney-Dallas. Dar, la acel moment, am avut norocul sa ma aflu pe zborul cu cea mai lunga durata. Oricum, e o experienta minunata pentru o stewardesa, sa incerce si astfel de destinatii!
Zboruri line!
6 Comentarii
impresionant….este visul meu de cand sunt mic sa devin insotitor de bord.Si o astfel de companie ar fi chiar peste asteptari,un echipaj foarte mare si cu un numar mare de destinatii.Sper ca in viitorul apropiat sa devin ceea ce imi doresc,ar fi totul.
Mult Succes Yannis! 🙂
Am si eu o intrebare, putin out of topic..
Recent am facut un curs de prim ajutor, am primit certificat cu o valabilitate de 2 ani.
Voi putea aplica la Emirates doar peste 3 ani(cand voi avea 21) Mai are rost sa mentionez ca am facut cursul? Se mai ia in considerare ?
Sigur ca da. Nu conteaza ca va expira, tu cunostintele le vei avea inca :)! Succes!
[…] si odihneasca. Nu ai voie sa muncesti mai mult de 12 ore, consecutiv, fara pauza. Povesteam despre cel mai lung zbor din lume, intr-un articol anterior pe care il gasesti […]
O mica intrebare .
Daca am 17 ani , pot calatorii in alta tara fara un insotitor ?
Si daca da , ce trebuie sa fac .