Cum reactionezi cand ai un pasager „intoxicat” la bord

18 decembrie 2014
stewardesa-profil

 

Fiecare problema de care s-a lovit un insotitor de bord, la un anumit moment, a adus dupa sine o regula pe care majoritatea companiilor aviatice au introdus-o in Regulamentul de Zbor. Fiecare accident aviatic a adus dupa sine o serie de reguli si proceduri care transforma zborul cu avionul intr-unul extrem de sigur.

Asadar, cand ai de-a face cu pasageri care consuma prea mult alcool la bord…sau pur si simplu vin direct ametiti in avion, ce faci? Ce ai voie sa faci si…ce nu?

S-a intamplat de foarte multe ori sa am de-a face cu pasageri „intoxicati” (pentru ca asa se numesc cei care au consumat prea mult alcool), fie pe zboruri scurte, fie pe zboruri de 16 ore, cand, pe langa alcoolul consumat, se mai adauga si conditiile de zbor.

Inainte de toate, trebuie sa mentionez ca orice gura de alcool luata la bordul unui avion, cu nivelul de oxigen si presiune scazute, asa cum sunt in cabina, are de 3 ori efectul normal. Asa ca, daca bei o bere in avion, te vei simti ametit, ca si cum ai consumat 2-3 beri. Imaginati-va ce se intampla cu cei care consuma cateva sticlute de whisky la bord, 2-3 pahare de vin si niste bere.

Unii sunt amuzanti, rad, spun glume sau dorm jumatate din zbor. Altii, vorbesc mult si tare sau devin chiar agresivi. Acestia sunt cei problematici, pentru care s-au inventat regulile si procedurile de zbor. Insotitorii de bord si pilotii sunt instruiti special pentru astfel de cazuri, care pot deveni violente sau care pot pune in pericol siguranta zborului.

La Wizz Air, stiam clar ca trebuie sa fim atenti la pasageri inca de la boarding, cand puteam observa daca cineva era bolnav sau usor baut. Pe parcursul zborului, puteam sa ii refuzam vanzarea de alcool si intotdeauna puteam confisca orice sticla de bautura din afara avionului, din care pasagerul consuma.

La Emirates, regulile erau si mai clare. Exista o regula numita 4D, care se aplica pasagerilor intoxicati. Cei 4D inseamna: Delay, Distract, Dilute, Deny.

Delay – se refera la intarzierea livrarii bauturii. Daca un pasager intoxicat iti mai cere un whisky, poti sa il lasi sa astepte ceva mai mult, inainte de a-i duce bautura.

Distract – distragerea atentiei de la bautura, este o alta tehnica. La Emirates, sistemul de entertainment la bord (filme, seriale, jocuri video) era o varianta buna pentru a reduce consumul de alcool de „plictiseala”.

Dilute – cand serveai un pahar de alcool, puteai adauga mai multa gheata, sau mai mult suc de portocale, daca era vorba de un cocktail. Pentru ca, dupa 7-8 pahare, nu se mai simtea cand era mai putin alcool in pahar.

Deny – aceasta regula putea fi aplicata doar dupa instiintarea capitanului. Cand pasagerul ridica mari probleme si putea deveni o amenintare la bord, cu acordul capitanului aveai voie sa nu ii mai oferi nicio picatura de alcool, pasagerului.

  • 13-14 iulie – Curs de pregatire intensiv pentru interviul la o companie aeriana, de 2 zile, la Bucuresti. Este un curs complex, in total 20 de ore de pregatire, in care ne ocupam nu doar de pregatirea ta pentru interviurile de angajare la Emirates, Wizz Air, Qatar Airways, Etihad, Saudia Airlines, Ryanair, de simularea si rezolvarea probelor interviurilor dar si de realizarea CV-ului. Pozele profesionale le realizam tot impreuna la studioul foto si sunt incluse in cursul de pregatire. Oferim feedback individual si te ajutam sa iti imbunatatesti nivelul conversational de limba engleza. Detalii si inscrieri aici:  https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/

Totusi, chiar si cand toate regulile si tehnicile de mai sus erau aplicate si respectate, apareau probleme pe zbor. Fie pentru ca unii pasageri sunt impulsivi, fie pentru ca au probleme diferite, conflictele datoarate alcoolului erau la ordinea zilei. Pentru solutionarea acestora mai existau si amenzi, rapoarte, tehnici de aparare sau catuse la bord. Totul, pentru a asigura siguranta pasagerilor in timpul zborului.

Nu sunt comentarii

Comenteaza