L-am cunoscut pe Eduard acum 3 ani, intr-una dintre serile romanesti pe care le petreceam cu prietenii in Dubai. Desi am lucrat impreuna la Emirates, nu am zburat niciodata impreuna, el zburand pe A380 iar eu pe mainfleet. Mi-as fi dorit sa ne intersectam si pe zboruri, nu doar la discutii si petreceri, mai ales ca ma simteam clar in siguranta alaturi de un steward care inainte sa zboare a fost…pompier!
Acum, dupa zeci de destinatii vizitate si mii de ore de zbor, Edi s-a intors in tara si este gata sa o ia de la capat in Romania. Dar, cum ajungi din pompier…steward?
Eduard, cum a inceput totul pentru tine?
Totul a inceput in anul 2011. Pe acea vreme eram angajat M.A.I. si faceam parte din departamentul de Prevenire si Stingere a Incediilor. Criza economica, cu ceea ce a insemnat ea, m-a facut sa ma orientez catre un alt job. Alegerea a fost usoara: vroiam sa plec din tara si companiile aviatice care nu cereau experienta erau cea mai buna alegere. Qatar Airways a fost primul interviu la care am participat, dar fara succes. Pot spune ca esecul in cazul Qatar m-a ambitionat, incepusem sa-mi doresc un job in domeniu. M-am reorientat catre Emirates. Imi suradea ideea de a trai in Dubai si de a lucra pentru o companie ca Emirates. Fara sa stau pe ganduri m-am urcat in avion si m-am dus la Open Day in Roma. Dupa 2 zile de interviuri si teste reusisem sa ajung la Final Interview ( am fost peste 300 de participanti, dintre care doar 18 am ajuns in ziua finala, si barbati si femei, pentru ca marile companii cauta in mod egal stewarzi de ambele sexe). O luna mai tarziu telefonul a inceput sa sune: Golden Call. Viata mea urma sa se schimbe!
Te-ai trezit brusc incepand o noua viata, in Dubai. Cum te-ai adaptat acolo?
In Decembrie 2011 am aterizat in Dubai, intr-o lume noua si total diferita. Cuvantul ideal pentru a descrie acel oras este LUXUL. Totul era shinny si expensive. Nu a fost timp de explorare, am intrat direct intr-un training intens. Profesionalismul si regulile stricte le-am observat insa din prima zi. Totul era diferit fata de ce traisem eu pana atunci. Punctualitatea era cap de lista. La fel si perfectionismul. Doua luni mai tarziu, dupa multe examene si simulari, am obtinut licenta de zbor si aveam sa incep o parte frumoasa a vietii mele: cumparaturi in New York, breakfast in Londra, sightseeing in Cape Town, plaja in Rio. Desi poate parea usor snobism, chiar asa arata viata unui insotitor de bord.
Ai fost unul dintre primii stewarzi Emirates de pe A380. Ce e atat de diferit la acest avion incat toti pasagerii vor sa experimenteze zborul cu aceasta aeronava?
Cariera mea a inceput pe Airbus 380, unul dintre cele mai ravnite avioane de catre pasageri, dar cel mai dificil avion din punctul nostru de vedere, al crew-ului, prin prisma faptului ca munceai foarte mult. 517 pasageri la bord si un avion urias, cu etaj. Timp de 3 ani acest avion a fost a doua mea casa. O casa putin ostila, dar care ne gazduia pana aterizam in locuri unde cunosteam ceva diferit fata de ce citisem noi pe internet sau vazusem la televizor. Fiecare zbor era diferit, fiecare destinatie avea tipul ei de pasageri. Unele zboruri erau solicitante, munceai mult, altele erau mai usoare dar aveai plecarea la 3 AM si un zbor de 16 ore. Toate aceste aspecte erau compensate insa de destinatiile frumoase care le vizitai si de oamenii pe care ii intalneai.
Care sunt destinatiile tale preferate?
Orase precum Sydeny, Rio de Janeiro, Cape Town, New York, Los Angeles, Victoria ( Seychelles ) iti ofera o experienta unica si de neuitat. Iti dau putere si motivatie pentru a continua in acest job. Nu pot sa aleg ceva anume, fiindca un oras devine preferat nu in functie de cladiri sau istorie, ci de felul in care te simti cand ajungi acolo.
Si totusi, dupa 3 ani, ai decis sa revii in tara. De ce?
Da, dupa 3 ani am decis sa renunt. Oboseala si lipsa unei vieti private au avut un cuvant important de spus. Un sfat pentru cei care doresc un job in domeniu – alegeti Emirates daca se poate. De departe sunt cei mai buni. O sa aveti parte de o experienta impresionanta, dar in nicio secunda sa nu uitati de un back up plan, ce o sa faceti cand nu mai vreti sa zburati sau va imbolnaviti. Nu este 100% ca o sa ajungeti la acest punct, noi oamenii suntem diferiti, avem prioritati diferite, rezistam la stres si oboseala diferit. Reactia ta poate va fi alta!
Succes tuturor!
8 Comentarii
Mi-a placut foarte mult acest articol. Si eu imi doresc foarte mult sa mi schimb viata.. momentan lucrez intr-o multinationala din domeniul auto, castig bine, perspective de cariera ar fi …dar parca nu mi mai place ceea ce fac. Ce n as da sa fiu in locul lui Eduard. Ma intreb, oare as avea sanse sa mi schimb viata la 32 de ani ? criteriile de studii,inaltime, etc le respect.
[…] Povestea lui Eduard, fost insotitor de bord Emirates: http://www.cumajungistewardesa.ro/emirates-povestea-lui-eduard-sau-cum-ajungi-din-pompier-steward/ […]
[…] http://www.cumajungistewardesa.ro/emirates-povestea-lui-eduard-sau-cum-ajungi-din-pompier-steward/ […]
[…] Toader, Ana-Maria Tutoveanu, Eduard Ebinca, Cosmin […]
Buna,urmaresc mereu site-ul vostru si imi place foarte mult.Imi doresc foarte mult sa ajung insotitoare de zbor,am 25 de ani si vorbesc foarte bine limba italiana putin spaniola dar am ceva probleme cu engleza.oare am vreo sansa?!
Binteinteles. Indeplinesti conditiile obligatorii?
Buna seara , am si eu o intrebare , ca barbat as putea lucra intr-o companie ca insotiror de bord daca un brat intreg tatuat?
Buna, da, se poate. Camasa e cu maneca lunga.