V-ati intrebat vreodata de ce nu te mai poti lasa de zbor, o data ce ai inceput sa lucrezi in aviatie? Ei bine, eu imi pun aceasta intrebare zi de zi. Andreea, cu 10.000 de ore de zbor la activ si o cariera fulminanta la Qatar Airways, Wizz Air si acum, la Etihad Airways, ne spune povestea ei de viata. Inainte sa o las sa ne povesteasca cum a inceput sa zboare, trebuie doar sa mai adaug ca Andreea este un om deosebit care vede intotdeauna jumatatea plina a paharului si care reuseste de fiecare data orice isi propune.
Cum ai ajuns sa zbori? Si de ce la Qatar?
In 2004 nu stiam prea multe despre aviatie, insa am vazut un anunt de angajare pentru Qatar Airways. Habar nu aveam ce avea sa urmeze, insa mi-am luat inima in dinti si am aplicat. Interviul a constat in 2 etape: selectia facuta de o companie din tara noastra si interviul cu recrutorii arabi. Probele au fost ca si acum, intervievatorii acordand si atunci aceeasi atentie detaliilor si felului de a te exprima. Nu facusem scoala de aviatie, insa acest lucru nu a reprezentat un impediment. Dupa doar cateva saptamani, am primit raspunsul pozitiv de la Qatar, mi-am impachetat viata intr-o valiza si am plecat in Doha.
Partea frumoasa a fost ca am facut parte din prima grupa de romani angajati acolo, astfel ca ne stiam cu totii intre noi, ne petreceam mereu timpul impreuna si faceam cele mai tari petreceri. Mergeam in safari, la pescuit, ieseam in oras seara de seara, mai ales ca in acea perioada nu exista regula cu ora 03.30 de venit in apartament. Regulile interne nu erau, parca, atat de stricte ca acum.
Ai fost imaginea Qatar, cum ai fost aleasa si ce beneficii ai avut de pe urma acestei functii?
A fost un moment amuzant atunci cand m-au ales sa reprezint si eu, alaturi de alte stewardese, imaginea companiei. Eram in lift, in sediul central, si CEO-ul s-a urcat si el, langa mine. M-a analizat din cap pana in picioare, iar de a doua zi mi-au schimbat rosterul (programul de zbor) si m-au anuntat ca am de facut cateva sedinte foto. Mi-au pus poza pe meniurile din avion, pe bannerele de pe cladiri, pe ecranele din aeroport. Unde ma uitam, vedeam pozele cu mine. Era foarte amuzant, mai ales ca in Thailanda chiar m-au recunoscut in aeroport si erau cu totii entuziasmati.
Dupa 2 ani, te-ai intors acasa. Ce a urmat?
Dupa ce am calatorit in lumea intreaga, am decis ca este cazul sa ma intorc acasa, la sotul meu, care ma asteptase in toti acesti ani. Am ramas insarcinata si am nascut-o pe Eva, fetita mea de 7 ani. La doar cateva luni dupa, Wizz Air venea in Romania si deschidea baza in Bucuresti. Compania cauta oameni cu experienta, pentru pozitiile de seniori, astfel ca, in mai putin de un an, am revenit la zbor. Au urmat apoi 7 ani plini de bucurii, de calatorii, de zboruri pe care mi le voi aminti mereu. Cred ca cel mai frumos colectiv a fost cel de la Wizz Air, unde erau oameni tineri si dornici sa zboare.
Si iata ca, acum alegi din nou drumul Orientului. De data aceasta, la Etihad Airways.
Asa este, in septembrie voi pleca in Abu Dhabi, cu programul Fast Track. Astfel ca, voi avea sansa sa avansez ceva mai repede, in baza experientei mele anterioare de zbor. E o noua aventura in viata mea, pentru ca planuiesc sa ma mut acolo alaturi de fiica mea. Pornesc pe un drum cunoscut, insa cu acelasi entuziasm care m-a caracterizat mereu atunci cand e vorba de zbor. Sunt convinsa ca la Etihad voi continua sa imi indeplinesc visele, sa vad lumea si sa cunosc oameni interesanti.
Ce crezi ca face diferenta, la interviul de angajare ca stewardesa?
Ei bine, dupa ce am trecut de 3 interviuri, la Qatar, Wizz Air si Etihad Airways, pot spune ca angajatorii din aviatie cauta cu totul altceva decat alte companii. Trebuie sa stii exact ce si cum sa le raspunzi, pentru ca altfel, vei fi eliminat fara sa intelegi de ce. Cel mai bine inveti de la oamenii care au lucrat acolo, pentru ca ei stiu exact care sunt valorile companiei si ce cauta la un insotitor de bord. Ca si calitati generale, sunt convinsa ca pe mine m-au ajutat optimismul si spiritul de echipa.
Dupa atatea mii de ore de zbor, care sunt destinatiile tale preferate?
Am vazut aproape toata lumea si am cunoscut oameni speciali in toate locurile in care am ajuns. Insa, de departe, destinatiile mele preferate sunt insulele Seychelles si Maldive si, neaparat, Singapore.
Crezi ca te vei lovi de “greutati” pe zborurile care te asteapta de-acum, la Etihad?
Chiar daca am aproape 10 ani de experienta in aviatie, fiecare zbor este altfel. Mereu dai peste oameni diferiti, cu probleme sau bucurii, care te pot influenta mai mult decat iti dai seama. Mereu te poti lovi de probleme tehnice sau vreme nefavorabila. Insa stiu ca, atunci cand privesti totul cu optimism, va fi bine. Sunt increzatoare in viitorul frumos de la Etihad!
Astazi, Andreea zboara la Etihad Airways, unde are o cariera de invidiat!
Zboruri line!
16 Comentarii
Buna! as fi curios sa stiu cat timp ai la dispozitie sa vizitezi o destinatie?
Bună.depinde de durata zborului. De la 24 de ore la 72 de ore.
Depinde de compania la care lucrezi cat ai layover(timpul la destinatie). E in functie de cat de des zboara ei acolo. Eu zbor la Condor si am norocul sa avem destinatii unde putem sta si o saptamana (Maldive,Mauritius,Guadelope,Vancouver,etc)
buna! pe 2 august, am fost la inerviu la qatar pentru a deveni insotitor de zbor. Am trecut interviul, testul de engleza, proba de grup…iar la sfarsitul zilei am mai avut un interviu de 5-10 minute, eu, cat si cei ramasi, unde ni s-a spus sa mai trimitem o serie de fotografii la masurile pe care ni le-au specificat si dupa sa asteptam un raspuns, dar nu ni s.a spus exact cand o sa-l primim… As vrea sa stiu, cam cat trebuie sa astepti pentru a primii un raspuns dupa acest interviu?
Multumesc.
Salut Bogdan! Cam 4-5 saptamani.
Buna! in luna mai am trecut toate probele interviului pt Qatar,am trimis actele si analizele medicale dar din pacate raspunsul a fost negativ nereusind sa trec proba medicala.Problema e o scolioza minora de care nu am stiut pana atunci.Dupa ce-mi rezolv problema pot sa mai incerc tot la Qatar Airlines,chiar daca m-au refuzat o data?
BUna Mihaela. Crezi ca poti rezolva problema cu scolioza? Sfatul meu e sa incerci la alte companii, care nu cer, in cadrul analizelor medicale, analiza coloanei.
Multumesc!
Buna Mihaela, imi spui te rog ce grad a avut scolioza? eu am 7 si vreau sa stiu daca am sanse sa ma angajeze!
Eu am 6 grade si am fost recrutata, iar o colega ce avea 7, de asemenea.
Buna:D, help me plzzzzz, sunt la master la turism si am o tema pentru azi, e destul de urgent, Cum a infleuntat Qatar Airlines ascensiunea spectaculoasa a destinatiei qatar din ultimii ani?:D, Da-mi si mie cateva ponturi plzzzz, ca pe net gasesc date doar despre companie in sune nu despre destinatie. Stiu asa in mare raspunsul da poate tu stii ceva mai nou:D. Msik muuuuult de tot!
Buna ! In situatia in care aplici pentru un job la o companie straina si ai norocul de a fi selectat,dar nu ai facut scoala de aviatie,o poti face la ei ? Daca da,este contra cost?
Buna. Da, o poti face la ei, fara niciun cost dar cu obligatia de a ramane la companie cel putin un an.
http://www.cumajungistewardesa.ro/scoala-de-aviatie-pro-sau-contra/
Hai la etihad ca totu’i bine si frumos aici :)))))))))))))))))
Buna !
Stii cand vor m-ai face Etihad recrutari la noi ?
Le tulburi mintile. Nu le povestesti si cum trag arabii de voi, cu aurul in mana, sa va cumpere ca pe camile ? Ori cum te suna pilotul in miez de noapte sa te intrebe daca nu vrei sa impartiti singuratatea ? Cum 95% dintre stewarzi sunt pe invers ? Ori cum zaci in camera cand esti rezerva ? Sau depravarea in care toti si o pun cu toti de ajung sa faca reviewuri sexuale unul despre altul ? Chiar iti place viata aia ?