Ca in fiecare marti, calatorim virtual in lume, printre destinatiile Emirates. Astazi, mi-am amintit cu mare drag de primul meu zbor la Emirates, imediat dupa training, catre Manchester.
Emirates opera zborul DXB-MAN cu o aeronava de tip B777. 2 clase, 400 de pasageri in Economy, 8 insotitori de bord care se ocupa de confortul si siguranta calatoriei lor. Problema a fost ca zborul fusese anulat si reprogramat, asa ca cei de la Emirates au format un echipaj numai din proaspeti absolventi. Iata-ne, deci, 7 insotitori de bord aflati la prima lor cursa, si un SFS, aproape disperat cand a realizat ce il asteapta.
Zborul nu a fost totusi chiar atat de dificil pe cat ne-am imaginat, fiindca pasagerii au fost extrem de intelegatori. Britanicii erau fericiti daca le ofeream Gin&Tonic, ceai negru si biscuiti calzi. In plus, fiind abia iesiti din training, zambeam incontinuu. Pasagerii de pe zborul de Manchester sunt foarte civilizati, insa zborul in sine e greu fiindca pe tot parcursul celor 7 ore, cat dureaza zborul, cineva vrea ceva de baut sau mancat si nu ai timp nici sa iti tragi sufletul. Imaginati-va 7 stewardese dezorientate care nu stiau unde se afla paharele, farfuriile, tacamurile, laptele sau cuptoarele, in avion. Din fericire, partea de safety&security e la fel pe toate avioanele…partea de service insa..e putin diferita!
Pentru ca zburasem inainte la Wizz Air, recunosc, pentru mine nu a fost atat de greu sa ma acomodez pe primul zbor. Stiam ce am de facut si pentru ca faceam totul mai repede decat ceilalti colegi, am muncit de 2 ori mai mult. Asa ca, iata-ma la aterizare, abia stand in picioare si spunand plina de voiosie, La Revedere! celor 400 de pasageri.
Hotelul la care eram cazati (Marriott) era aproape de aeroport. Un hotel pe doar 2 etaje, cu holuri lungi si intortocheate. Bineinteles, conform legilor lui Murphy, dupa un zbor dificil si obositor, camerele pe care le-am primit se aflau la distanta de 200 de metri de receptie, suficient cat sa tragem 10 minute de valize si sa ne si pierdem pe drum. Asa ca, primul layover pe care l-am petrecut in Manchester, l-am petrecut aproape in totalitate in camera, in pat, incercand sa imi revin dupa un zbor de „cosmar” si pregatindu-ma psihic pentru zborul de intoarcere.
Cele 24 de ore pe care le petreceam in Manchester sunt totusi suficiente cat sa explorezi orasul si sa simti gustul britanic. A doua oara cand am ajuns aici (am zburat de cel putin 6 ori in Manchester, fiindca multi colegi schimbau aceasta cursa din cauza nivelului ridicat de munca de pe zbor) am iesit sa vizitez (City Hall, Muzeul Manchester, stadionul, care era sponsorizat de Etihad) si sa ma plimb pe strazile orasului. NU am facut prea multe poze fiindca mai mereu am prins ceata si ploaie, insa, la urma urmei, asta e farmecul UK.
Ziua petrecuta in oras se completa perfect cu un english breakfast si o cina traditionala, Manchester fiind unul din locurile in care chiar merita sa mananci ceva local si intreg echipajul stia asta.
Recomand cu mare drag acest oras, pentru oricine vrea sa vina in vacanta si pentru orice insotitor de bord dispus sa munceasca pe zbor..nu sa „traga chiulul”! 🙂
Zboruri line!
Sursa foto: Wikimedia
1 Comment
Am reusit sa il vizitez in luna mai datorita unui interviu la Etihad pentru o pozitie la callcenter (din pacate nu am reusit sa trec interviul). Intr-adevar orasul este foarte frumos si oamenii sunt foarte prietenosi si deschisi (inclusiv cei din suburbii care majoritatea sunt de alte nationalitati), nu aveau sentimentul ala de repulsie fata de romani, cum se arata la televizor. Recomand orasul celor care vor sa il viziteze pentru obiectivele sale turistice (cele 2 stadioane – e de preferat sa fiti intr-un grup daca vreti sa il vizitati) sau sau statuia lui Alain Turring (parintele informaticii si a inteligentei artificiale) din Gay Village. Mancarea este una tipic britanica cu multi cartofi prajiti si carne, un loc unde se mananca bine fiind restaurantul The Paramount de pe Oxford Street (au o BBQ Pork ribs de cea mai buna calitate si gustul e pe masura). Din pacate drumul pana acolo nu permite un zbor direct Bucuresti – Manchester (escala la Frankfurt sau Londra, sau zbor pana in Liverpool si de acolo autobuz pana in Manchester – autobuzele au curse regulate si sunt toate dotate cu wi-fi pentru cei care vor sa stea mereu conectati). Pentru cei care vor sa ajunga pe acolo: nu uitati de adaptoare pentru prize pentru ca au alt format fata de cele din restul Europei.