Pe Alex Bedea il cunosc de aproape 7 ani. Am fost colegi de training la Wizz Air si dupa cativa ani fiecare si-a luat zborul catre Orient. Eu la Emirates, el la Etihad. Cu aproape 6000 de ore de zbor, Alex are o cariera de invidiat ca insotitor de bord Wizz Air si Etihad si a convins-o si pe sotia lui, Simona, sa se dedice aviatiei, devenind colegi la compania din Abu Dhabi. Mai jos va prezentam povestea lor si dovada ca poti avea o familie frumoasa cand lucrezi ca insotitor de bord si poti vedea intreaga lume alaturi de persoana pe care o iubesti! Trebuie doar sa iti doresti cu adevarat!
- Cum si cand ati realizat ca vreti sa ajungeti insotitori de bord? Cand ati inceput acest domeniu, nu se stiau foarte multe despre acest job.Cu atat mai mult cu cat nu este considerat chiar un job pentru barbati.
Alex: Imediat dupa terminarea liceului am fost sfatuit de catre parinti sa urmez cursurile Scolii Superioare de Aviatie. Intr-adevar nu intalnesti prea multi barbati care sa aplice pentru pozitia de Cabin Crew iar in 2010 erau si mai putini decat acum. Putin gresita perceptia lor insa acum sunt mult mai multe informatii in domeniu iar aceasta meserie a devenit accesibila si barbatilor.
Simona: Cand l-am cunoscut pe Alex el lucra deja ca si Cabin Crew pentru compania Wizz Air. Practic el m-a influentat in alegerea acestei meserii si am zis : Go for it!
- Alex, ai aplicat la Wizz Air desi facusei deja Scoala de Aviatie. De ce?
Alex: Cam la o luna dupa ce am terminat cursurile SSAVC, am aflat de interviul Wizz Air de la un coleg. Documentandu-ma despre companie, am hotarat sa incerc, desi Wizz Air nu cerea sa ai licenta de zbor valabila, compania oferind trainingul celor acceptati dupa interviu. Se pare ca a fost o alegere norocoasa fiindca zbor deja de aproape 7 ani si ma simt extraordinar de bine printre nori, indiferent de culoarea uniformei!
- Cum a fost interviul de recrutare de la Wizz Air? Iti mai amintesti?
Alex: A fost al doilea interviu din viata mea. Am ajuns la hotelul Phoenicia (acolo se tinea interviul Wizz Air) si am constatat ca sunt un numar de peste 200 de participanti. Putin descurajat, am zis ca mai bine plec. Am ajuns la masina si cum stateam cu cafeaua in mana, am decis sa ma intorc fiindca inca o experienta de interviu nu strica. Se pare ca a fost de succes hotararea, compania selectand cam 8-9 oameni in ziua respectiva. Cat despre interviu, pot spune ca au fost cam aceleasi probe care sunt si acum si se regasesc la majoritatea interviurilor pentru pozitia de insotitor de bord: 1. Depunere CV; 2. Examen limba engleza; 3. Proba de grup; 4. Interviu final
- Ai lucrat pentru Wizz Air 3 ani si jumatate. Care este parerea generala despre companie si colegi?
Alex: Da, 3 ani si jumatate de amintiri frumoase. A fost primul job din cariera mea. Atmosfera a fost foarte placuta, un mediu de lucru extraordinar. Acolo am dezvoltat o multime de relatii de prietenie cu colegii, distractiile fiind aproape lunare. Ca si minusuri, sincer nu am ce sa mentionez. Pentru mine, Wizz a fost o familie. Marea familie roz! Ce se intampla acum acolo sau daca lucrurile s-au schimbat, nu prea mai stiu. Insa..apropo, noi doi am fost in aceeasi grupa la Wizz!
- Te-ai orientat apoi catre Etihad, unde zbori de 3 ani. Cum a fost trecerea de la Romania la Orient?
Alex: Trecerea de la Romania la Orient, pot sa spun ca m-a calit bine. Ca orice om dornic de a se dezvolta in cariera, am ales impreuna cu sotia mea, care pe vremea aceea imi era iubita, sa aplicam pentru un interviu ce se desfasura in Bucuresti. Misterul a facut ca amandoi sa ajungem la interviul final, dar ea sa fie “accepted” si eu “rejected”. Putin descurajati, am hotarat sa facem acest pas, ea sa plece, iar eu sa mai astept 6 luni de zile si apoi sa incerc din nou. Se pare ca planul ne-a iesit, pentru ca dupa 6 luni, am fost selectat. Adaptarea de moment a fost placuta in primele 2 luni. Eram la inceput si totul mi se parea entuziasmant. Insa pe parcurs m-am lovit si de o multitudine de situatii mai putin placute, de care nu doresc sa imi amintesc fiindca aleg sa pastrez in memorie doar amintirile frumoase si ca in orice job, exista plusuri si minusuri.
- Simona, de ce ai ales Etihad?
Simona: Alegerea companiei Etihad a venit in urma unei cercetari ample sa zic asa, m-am documentat si am considerat ca este alegerea potrivita pentru aspiratiile mele, dupa care l-am convins si pe Alex sa aplice in aceeasi zi cu mine. Din pacate, desi amandoi ajunsesem la interviul final, eu am fost selectata iar el, dupa 6 luni de asteptare.
- Cum a fost interviul de recrutare?
Simona: Din cate imi amintesc m-am simtit foarte bine in ziua interviului, pentru ca recrutorii ne-au tratat cu foarte mult profesionalism. Ca si probe, au fost: evaluarea inaltimii, examen scris la limba engleza (care a fost de nivel basic), o proba de grup, dupa care interviul final face to face. Nu mi s-a parut o zi usoara, dar daca te mobilizezi si respiri, reusesti sa te relaxezi pe toata perioada zilei.
- Lucrezi pentru Etihad de 3 ani jumate. Care este parerea generala despre companie si viata de stewardesa?
Simona: Cred ca as putea sa scriu zeci de pagini la intrebarea aceasta dar ca sa ma limitez, compania este foarte stricta, conducerea exigenta, multe provocari pentru ca ai de-a face cu mai mult de 160 de nationalitati si trebuie sa fii foarte open minded ca sa poti sa faci o echipa cu fiecare dintre ei. Viata de stewardesa este si ea plina de surprize placute sau mai putin placute. Cred ca este jobul cu cel mai mare coeficient al intensitatii trairilor personale, profesionale sau sufletesti.
- Cum te-ai adaptat, ca femeie intr-o tara araba? Si cum ti s-au parut primele zboruri, care erau cele mai dificile curse?
Simona: M-am adaptat destul de greu pentru ca aveam o masa mare de informatii despre Codul Bunelor Maniere, de care barbatii acolo nu tin cont mai deloc. Cel putin din experienta mea. Dar la un moment dat incepi sa ignori ce vezi sau ce auzi si accepti ca oamenii sunt diferiti si nu este nimic personal. Era vorba doar de cultura sau religie mai exact dar atunci cand alegi un job in Orient e bine sa stii la ce sa te astepti. Primele zboruri am fost tare stangace si emotionata. Ba chiar ma amuzam copios pe seama mea si poate ca asa am reusit sa fac fata mai usor. Cursele dificile sunt cele in care intalnesti pasageri nemultumiti. Iti pot face viata amara. Eu de regula spun asa: Soarele straluceste, iarba e verde (de “n” ori) si ma calmez. Am vazut asta intr-un film si functioneaza!!! 🙂
- V-ati casatorit si ati continuat sa lucrati amandoi ca insotitori de bord Etihad. Cum a schimbat asta viata voastra?
Simona: Totul a fost mai usor cand Alex a venit in Abu Dhabi. Am fost foarte uniti o perioada de 6 luni, la distanta, si ne-am demonstrat ca se poate. Totul s-a schimbat in bine, am evoluat impreuna si am incercat mereu sa echilibram carierele cu viata personala; si ca urmare ne-am casatorit. Cand ai pe cineva drag langa tine, simti constant o energie pozitiva si ai alta pofta de viata, mai ales cand esti departe de tara ta.
- Ati putut locui impreuna cand lucrati la Etihad sau a trebuit sa va casatoriti ca sa va puteti muta amandoi?
Alex: Intrebarea asta este dificila. In soapta iti spun ca da, am locuit tot timpul impreuna, de la bun inceput. Ne-am mutat in acelasi accommodation, aceeasi cladire, aceeasi scara dar etaje diferite. De aici, totul a fost simplu pentru ca nu se monitoriza trecerea oamenilor de la un etaj la altul. Cum ea statea cu alte 2 colege romance in apartament, ne-a fost destul de usor sa vorbim cu ele si sa ne sustina sa stam impreuna.
Simona: Exact, noi locuiam in acelasi bloc dar la etaje diferite, ceea ce ne permitea practic sa locuim impreuna, fie la el, fie la mine. Nu dai explicatii nimanui pentru ca nu ai security la fiecare etaj. Incurajez toate cuplurile sa faca asta, acolo unde se poate, adica la Emirates/Etihad, unde cladirile sunt mixte. Cand doi insotitori de bord se casatoresc, atunci sunt obligati sa se mute in afara apartamentului dat de companie, pentru intimitate.
- Ce facilitati ofera Etihad cuplurilor de insotitori de bord?
Simona: Teoretic iti ofera un allowance pentru chirie si utilitati. Dar practic, nu sunt suficienti bani deoarece chiriile sunt foarte scumpe. Iti ramane sa platesti diferenta, care nu este foarte mare daca iei in calcul doua salarii insa apar si alte cheltuieli.
Alex: Daca am fi declarat ca suntem casatoriti, compania ne-ar fi obligat sa ne mutam cu chirie, oferindu-ne 50% din chiria pe an. Lucru pe care nu ni l-am dorit si am continuat sa locuim in cladirile Etihad.
- Ati intampinat probleme tehnice sau medicale pe zboruri? Ce moment v-a ramas intiparit in minte de cand zburati?
Simona: Am avut parte de multe situatii dificile, fie medicale, fie tehnice. Toate si-au lasat o amprenta considerabila: probleme la un motor al unui B777 , si am fost anuntati de capitan ca e posibil sa aterizam in Oceanul Indian pentru ca erau sanse mari sa nu avem combustibil suficient pentru a ateriza pe pamant, dar pana la urma au gasit solutii si am ajuns in siguranta in Abu Dhabi, asteptati de pompieri si ambulante (just in case). In momente ca acestea adrenalina creste atat de mult si iti amintesti fiecare procedura si fiecare echipament de care esti responsabil, fiecare moment din training si toata teoria. Din fericire, totul s-a incheiat cu bine.
Alex: Cu ajutorul lui Dumnezeu, am fost ferit de astfel de situatii in cei 6 ani si jumatate de zbor. Am avut parte numai de situatii usoare precum un lesin, un rau de avion sau o sangerare nazala. Batem in lemn sa ramana asa. O singura situatie m-a speriat putin dar m-a mobilizat: se intampla pe un zbor de Jakarta, cand o colega senioara a venit la mine plangand sa imi spuna ca un domn de 86 de ani nu mai respira si nu se mai poate face nimic pt el. Atunci am incercat sa o imbarbatez si sa ii ofer tot sprijinul meu. Situatia a fost insa putin diferita in realitate, domnul respectiv revenindu-si dupa 10 minute. In orice caz, am aterizat de urgenta, iar la sol, ambulanta l-a preluat.
- Care sunt destinatiile voastre preferate?
Simona: Los Angeles,Dallas, New York , Maldive , Phuket, Manilla, toata Europa(pentru ca mancarea are alt gust in Europa) si Asia – pentru shopping.
Alex: Imi plac foarte mult destinatile din Europa, in special cele din Germania pentru ca faceam “piata” si ne alimentam cu lucruri ceva mai sanatoase fata de ce se gaseste in UAE. Din afara Europei, Sydney si Bangkok. Din pacate nu am primit viza de US, dar mi-as fi dorit foarte mult sa ajung si acolo.
- Ce v-ar face sa renuntati la zbor?
Simona: Cred ca sanatatea este singurul factor pe care il iau in considerare cand voi renunta la zbor. Sanatatea este un aspect critic in viata oricarei persoane. La restul..devii imun.
Alex: Cu siguranta sanatatea. Lucrand la 35.000 – 40.000 de feet, ziua, noapte, ridici bagaje…incepi sa resimti dureri de spate si picioare.
- Sfaturi pentru cititorii Cum Ajungi Stewardesa si pentru cei aflati la inceput de drum?
Alex: Daca va doriti o cariera in aceasta industrie, aplicati cu incredere. Sfatul meu este sa va ganditi foarte bine si sa va documentati corect despre ce presupune un job de insotitor de bord in afara tarii si unul in Romania.
Simona: Stiu ca pare “glamorous” viata de stewardesa, dar in spate se afla un buchet mare de experiente si trairi , pe care nu le crezi decat daca incerci. Ai ocazia sa inveti multe lucruri care te pot ajuta in viitor. Pana la urma Sky is the Limit! Mult Succes tuturor!
Dragilor, multumim pentru interviul sincer pe care ni l-ati acordat si pentru ca ati acceptat sa fiti dovada ca puteti avea o familie frumoasa atunci cand zburati ca insotitori de bord in Orient!
Zboruri line!
7 Comentarii
Felicitari! Sunteți un exemplu pentru cei care își doresc o cariera in aviatie, in cuplu! Deci se poate!cu siguranța este mai ușor când esti cu partenerul acolo Bravo!
Cristina ai avut unul dintre cele mai sincere interviuri si ma bucur ca Simo si Alex au facut parte din „Cum ajungi stewardesa” si au zis lucrurilor pe nume ,asa cum sunt ,nu doar cu nuante de roz.Doar cei care au fost in aceeasi pozitie pot intelege .Bravo lor !
Felicitari! O poveste frumoasa! Va urmaresc cu interes pagina si abia aștept sa va cunosc la următorul curs pentru a-mi putea împlini visul 🙂
Buna, Mihai,
Multumim! Te-ai inscris deja la cursul nostru? 🙂
M-am înscris! Ne vedem in septembrie 🙂
Felicitari fata frumoasă!!! Amândoi sunteti minunati!! Mi ai dat mii de fiori cunoscandu te de cand erai un ghemotoc??
asa da mod de a trai viata , + o viata in cuplu.
o munca nu foarte stresanta/cu presiune pe umeri , tine de customer service
posibilitatea de a vizita pe gratis (cazare transport) toata lumea , doar cei ff bogati mai pot face asta
un salariu bun spre f bun
o calitate a vietii f buna
mai esti si in cuplu ..
bv lot