Am scris in urma cu putin timp, un articol care povestea cum arata o zi din viata unei stewardese. Am povestit de fapt, cum arata o zi din viata mea, pe vremea cand zburam la Emirates. Totusi, sa fii stewardesa nu inseamna doar layovere, calatorii si companii de 5 stele. Poti la fel de bine sa fii stewardesa la o companie low-cost, asa cum e Wizz Air sau Flydubai. Si, cum am lucrat la Wizz Air ca stewardesa pentru un an si jumatate, o sa va povestesc putin cum arata o zi de zbor la Wizz Air.
Detalii zbor
Data: 29 Noiembrie 2011
Ruta: BBU-CIA-BBU-VCE-BBU
Ora decolare: 06.10 AM
Echipaj: 4 CA + 2 piloti
Aeronava: Airbus 320
Numar pasageri: 180 x 4
Ziua incepe cu 2 ore si jumatate inainte de ora programata pentru decolare. Asta pentru ca insotitorii de bord trebuie sa fie la birou/aeroport cu 90 de minute inainte. Masina de transport de la Wizz Air ma asteapta in fata blocului la 04.15. Cobor, grabita, in uniforma perfect calcata, cu geanta de stewardesa si licentele aviatice pregatite pentru un un nou zbor.
Ajung la birou cu 10 minute mai devreme de ora pentru check-in si pentru inceperea briefingului cu colegii. Am timp sa beau o cafea si apoi dau sign-in. Ma asez la masa de briefing si astept ca si ceilalti colegi sa soseasca. Dupa ce ne-am strans cu totii ( suntem 4 insotitori de bord si 2 piloti), incepe briefingul: numarul zborurilor pe care le avem astazi, numar de pasageri, conditii speciale, verificarea legitimatiilor si licentelor, pozitiile pe care vom lucra astazi in avion si intrebarile de safety&security. Dupa ce toate acestea sunt verificate, pilotii ne pun la curent cu ultimele detalii: durata zborului, cursul de zbor si daca asteptam turbulente sau nu.
Plecam apoi, impreuna, spre avion, nu inainte de a trece printr-o poarta separata de controlul de securitate. De acolo, ne urcam in masina si suntem dusi la avion.
Cat stam in avion?
In avion, imediat ce ajungem incepem Safety&Security Search : verificarea echipamentelor de siguranta si verificarea aeronavei pentru ca obiecte straine sa nu se afle la bord. Dupa verificari, fiecare isi da OK-ul pe zona lui si putem incepe imbarcarea. E ora 05.45 si imbarcarea incepe, din autobuzele de pasageri. Imbranceli si oameni grabiti se inghesuie sa prinda un loc la geam sau impreuna cu iubitul/iubita cu care calatoreste. Imbarcarea e partea cea mai dificila a zborului, pentru ca trebuie sa multumesti 180 de pasageri si sa ai grija sa aranjezi bagajele astfel incat sa incapa totul in compartimentele de deasupra. In aproximativ 15 minute, toata lumea e la bord, primim PIL-ul (passenger information list) si inchidem usile.
Cat timp avionul ruleaza pe pista, facem Safety Demo (demonstratia masurilor de siguranta pentru cazuri de urgenta), verificam cabina pentru ultima oara (toata lumea sa aiba centurile cuplate, storurile ferestrelor ridicate, masutele stranse, scaune nerabatate) si ne asezam pentru decolare.
25-26 martie – Curs de pregatire intensiv pentru interviul la o companie aeriana, de 2 zile, la Bucuresti (include pregatire pentru Emirates). Este un curs complex, in total 20 de ore de pregatire, in care ne ocupam nu doar de pregatirea ta pentru interviurile de angajare la Emirates, Wizz Air, Qatar Airways, Etihad, Saudia Airlines, Ryanair, Lauda Air, de simularea si rezolvarea probelor interviurilor dar si de realizarea CV-ului. Pozele profesionale le realizam tot impreuna la studioul foto si sunt incluse in cursul de pregatire. Oferim feedback individual si te ajutam sa iti imbunatatesti nivelul conversational de limba engleza. Detalii si inscrieri curs, aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/
La ora programata, avionul decoleaza si, dupa doar 6-7 minute, capitanul ne anunta ca ne putem ridica si putem pregati serviciul la bord. Pentru ca la Wizz Air toate produsele de la bord se vand, inainte de inceperea primului sector de zbor si inainte de terminarea ultimului sector, se face un inventar (numararea produselor de la bord). Imediat dupa aceea, insotitorii de bord aranjeaza toate produsele pe carturi si ies in cabina, pentru a oferi pasagerilor mancarea si bautura. Dupa ce terminam de servit micul-dejun, incepe serviciul Duty-Free la bord, in care vindem produse Wizz Air, parfumuri, creme si bijuterii. Aceste vanzari cresc comisionul nostru destul de mult, asa ca ne dam silinta mereu sa convingem pasagerii sa achzitioneze ceva.
Dupa o ora in cabina de pasageri, verificam toaletele (acestea trebuie verificate de foc/fum/probleme la fiecare 30 de minute), verificam cockpit-ul (si aici trebuie sa verificam pilotii la fiecare 30 de minute), apoi ne tragem sufletul cateva minute pentru ca aproape am ajuns la Roma. Zborul dureaza 1 ora si 50 de minute, asa ca imediat incepem coborarea. Pregatim din nou cabina, pentru aterizare, apoi ne luam locurile pe jump-seat, pentru aterizare. Dupa touch-down, avionul este parcat si deblocam usile. Se deschid atat usa din fata cat si cea din spate si incepem debarcarea.
Stam la sol doar 30 de minute. Aceasta este durata standard pentru zborurile unei companii low-cost. Time is money, si fiecare minut petrecut in aeroport costa. Asa ca, din cele 30 de minute, avem 10 minute pentru debarcare, 6 minute pentru curatenie si verificarea aeronavei de obiecte „uitate” sau straine si inca 14 minute pentru boardingul pasagerilor pe cursa retur: Roma-Bucuresti. Nimeni nu coboara din avion, nici macar in aeroport.
Zborul de intoarcere decurge la fel, dureaza 1 ora si 45 de minute si apoi petrecem alte 30 de minute la sol, de aceasta data pe aeroportul din Bucuresti. Urmeaza acum sa plecam cu acelasi avion si acelasi echipaj, la Venetia, a doua destinatie pentru aceasta zi (sectoarele 3 si 4 de zbor). Nu avem voie sa ne dam jos din avion (nici macar nu avem timp), iar la 16.30 aterizam dupa cele 4 sectoare, usor obositi dupa o zi plina, 4 imbarcari, 4 debarcari si 720 de pasageri.
Dupa debarcarea ultimilor pasageri, ne indreptam spre birou, unde banii din vanzari sunt depusi, sub semnatura. Apoi, dupa aproape 10 ore de Duty, ne indreptam fiecare spre casa, multumiti ca inca o zi de zbor s-a incheiat si inca 700 de pasageri au fost multumiti de noi si de serviciile de la bord.
Cat castigi pentru o astfel de zi de zbor?
Diurna: 40 euro
Comision: 10% din vanzarile la bord (aprox 1500 euro) = 10% din 1500 = 150 euro : 4 insotitori de bord = 37.5 euro
Plata sector 3 si 4: aprox 70 RON
Tips: 20 lei
TOTAL: 77.5 euro si 90 de lei
Zboruri line!
17 iulie – Curs de pregatire intensiv pentru interviurile Wizz Air & Ryanair, cu Cristina Toader si Ana-Maria Tutoveanu, ambele foste stewardese Wizz Air. Detalii si inscrieri aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-pregatire-wizz-air/
25-26 martie – Curs de pregatire intensiv pentru interviul la o companie aeriana, de 2 zile, la Bucuresti (include pregatire pentru Emirates). Este un curs complex, in total 20 de ore de pregatire, in care ne ocupam nu doar de pregatirea ta pentru interviurile de angajare la Emirates, Wizz Air, Qatar Airways, Etihad, Saudia Airlines, Ryanair, Lauda Air, de simularea si rezolvarea probelor interviurilor dar si de realizarea CV-ului. Pozele profesionale le realizam tot impreuna la studioul foto si sunt incluse in cursul de pregatire. Oferim feedback individual si te ajutam sa iti imbunatatesti nivelul conversational de limba engleza. Detalii si inscrieri curs, aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/
42 Comentarii
Foarte bine suna ziua unei stewardese. Ce daca e low-cost? La finalul zilei, cand tragi linie, iesi bine!
Nu stiam ca Wizz Air asigura transport dus- intors de acasa la aeroport.Chiar ma gandeam si imi faceam calcule cat m-ar costa taxiul si deja o buna parte din salariu se ducea pe transport…ai putea sa dai mai multe detalii referitor la asta?
Multumesc!
Sigur, in orele in care transportul in comun nu circula, asigura si transportul. La exemplul din articol, am avut transport doar dimineata. La intoarcere am luat taxi/metrou.
Multumesc.Pentru interviul de pe 26 martie, trebuia aplict in ianuarie?Sau se poate aplica si acum?
Dar la wizz air nu sunt layover??
Si insotitorii de bord cand mananca? Ce inseamna sectoare 3 si 4 ?
[…] Daca vrei sa afli cum arata o zi din viata unei stewardese Wizz Air, poti citi aici: http://www.cumajungistewardesa.ro/o-zi-din-viata-unei-stewardese-wizz-air/ […]
Cat de obositor si putin platit!
Exista vreun loc la aeroport unde angajatii Wizz Air pot parca daca vin cu masina personala?
Da,exista.
…”din cele 30 de minute, avem 10 minute pentru debarcare, 6 minute pentru curatenie si verificarea aeronavei de obiecte “uitate”.. ” Sa inteleg ca cei din crew fac si curatenia in cabina intre sectoare ? Cumva si la finalul zilei de lucru, adica la intoarcerea in Bucuresti ? Logic nu ar fi, dar am zis sa intreb totusi 😀
Da, crew-ul face curatenia. Insa nu si in OTP, acolo exista echipa care face curatenie.
[…] Daca vrei sa stii cum arata o zi din viata unei stewardese Wizz Air, ai detalii aici: http://www.cumajungistewardesa.ro/o-zi-din-viata-unei-stewardese-wizz-air/ […]
Care e renumeratie lunara? Ceea ce e prezentat e doar diurna + comision + sector?
Scrie mai sus, 1000-1200 lei, la care se adauga restul.
buna ,in sfarsit imi iau inima in dinti si va scriu,ma uit de mult la postarile dumneavoastra,visul meu inca din copilarie a fost sa fiu stewaedesa ;),mereu mi-a fost teama sa aplic pentru aceasta cu toate ca mi-au dorit atat de mult,mi se parea ceva nobil .
DAR ANUL ACESTA AM ZIS SA INCERC ,DAR PROBLEMA ESTE CA SUNT FOARTE EMOTIVA, SI CAND AM EMOTI MA BALBAI SI PARCA UIT TOTUL:),SI IMI ESTE FOARTE FRICA DE INTERVIU,DE ACEEA ATI PUTEA SA IMI DATI CATEVA SFATURI CA SA POT PRINDE INCREDERE IN MINE?
MULTUMESC MULT!
Cred că ai vrut să spui euro, nu lei, ar fi prea puțin….sper că asta ai vrut să spui.
Nu, am spus corect. Am lucrat acolo, atata faci 🙂
Buna ziua! Organizati un curs pregătitor si pt recrutarile din 6 octombrie?
Buna, Silvia. Doar cursurile private de pregatire. Ai aici detaliile. Daca vrei sa te pregatesti cu Cristina, fosta insotitoare de bord Wizz Air, te rog sa ne dai un mail pe office@cumajungistewardesa.ro
http://www.cumajungistewardesa.ro/one-to-one-cursuri-individuale-cum-ajungi-stewardesa/
Buna,
Aș dori să știu când anume se mai organizează recrutări la Wizz Air? Mă interesează pt bazele din Cluj Napoca sau București. Mulțumesc anticipat ! 🙂
Tocmai a fost ieri. Cand se va stabili o noua data, o vom anunta pe site.
Da,știam,însă eu din păcate n am fost pregătită pt data de ieri. Mulțumesc mult!
Dar aproximativ cam la ce intervale de timp recrutează Wizz… (ex.6 luni…?)
Buna! M-ar interesa programul tau de lucru ca stewardessa. Adica..daca ai si zile libere. Daca poti avea o relatie sau esti mai mult pe drumuri .
http://www.cumajungistewardesa.ro/cum-arata-programul-unei-stewardese-din-orient-2/
http://www.cumajungistewardesa.ro/cat-de-des-poti-sa-vii-acasa-cand-esti-stewardesa/
HEY! CATE ORE SE LUCREAZA PE ZI ?
Se ZBOARA maxim 100 de ore pe luna.
Echipajul de la Wizz Air trebuie sa vorbească între ei obligatoriu în engleză sau română ???
De fata cu pilotii straini, in engleza, e vorba de respect. Daca sunt numai romani de fata, bineinteles ca in romana.
Wizz Air asigura masa angajatilor in aceste 10 ore?
In primul an diurna este 30 sau 40 de euro?
Da, se asigura masa. Diurna este 30 euro in primul an.
Buna ziua. Foarte folositor site. M-ar interesa sa stiu, daca aveti idee, daca se asigura transportul si catre alte orase din afara bucurestiului, mai exact Ploiesti. Va multumec.
Da, bineinteles.
BUna!
In prezent, la Wizz se lucreaza consecutiv, cate 10 -12 ore sau o zi lucrata si una libera?
Daca s-ar lucra cate 3-4 zile cate 12 h nu rezisti fizic. Pentru orice post de lucru, pentru 12 h lucrate intr-o zi, se da urmatoarea zi pauza. Cum e la Wizz in prezent?
Nu exista o regula cu o zi da, una nu. Uneori lucrezi 12 ore, alteori 4 ore a doua zi…alteori liber, etc. Programul in aviatie este flexibil si asa trebuie sa fii si tu daca iti doresti acest job.
Buna ziua.
Urmez o postliceala pentru asistente medicale. As dori sa stiu daca mi-ar permite programul de lucru, sa ma duc in contiunuare la scoala.
Va multumesc
In principiu da, sunt multe stewardese Wizz care fac facultatea in acelasi timp cu jobul.
Buna ziua de cate limbi straine este nevoie sa cunosti ptr postul de stewardese!!??
Engleza e obligatorie, restul sunt un avantaj dar nu obligatorii
Bună! Ai nevoie de facultate pentru promovare in compania Wizz?
Sigur ca nu.