Pe Dragos l-am intalnit in cadrul Jetav Flight Academy, acolo unde a facut parte dintr-o grupa minunata de viitori insotitori de bord. Dragos a iesit imediat in evidenta prin accentul perfect britanic pe care il avea, gratie experientei sale anterioare din Anglia. Probabil ca acest accent, alaturi de zambet, pregatire si optimism, i-au adus jobul mult dorit, de insotitor de bord. Dragos se afla deja in training la Viena si va imbraca uniforma Wizz Air in doar cateva saptamani. Iata povestea lui:
De ce ai ales cariera de insotitor de bord? E un vis pe care il aveai de cand erai copil sau ti l-ai descoperit mai tarziu (mai ales ca nu e cel mai intalnit job la barbati)?
Pot spune ca mi-am dorit inca de mic copil sa fac parte din lumea aviatiei. Unul dintre motive este faptul ca bunicul meu a lucrat in acest domeniu, si mi-am dorit extrem de mult sa ii duc meseria mai departe.
Insa nu m-am gandit vreodata ca voi ajunge astazi aici, am considerat ca este un domeniu in care se intra foarte greu, si nu am crezut ca voi avea vreo sansa sa fiu acceptat la interviu si mai apoi la job. Insa m-am ambitionat, am incercat, iar acum sunt in perioada de training la Wizz Air.
De ce ai ales Wizz Air?
Am aplicat la Wizz Air deoarece am auzit foarte multe lucruri pozitive despre aceasta companie aeriana. Seriozitatea, profesionalismul cat si atitudinea pozitiva a celor de la Wizz m-au convins sa aleg aceasta companie. In plus, faptul ca ai training-ul, cazarea si transportul asigurate de catre companie pe perioada cursurilor de pregatire, consider ca reprezinta un avantaj major, mai ales ca eu am ales baza din Viena pentru a profesa.
Cum a fost interviul de recrutare?
Interviul de recrutare a fost o experienta interesanta pentru mine. In total am fost aproximativ 40 de candidati, ne-am prezentat toti la ora 8 dimineata la locatia interviului, unde, pentru inceput, am avut la dispozitie un minut sa ne prezentam in fata recrutorilor. A doua proba a constat intr-un role-play. A trebuit sa extrag un bilet cu o situatie destul de interesanta. Se presupunea ca eu sunt insotitorul de bord, si trebuia sa conving un pasager sa se mute pe un alt scaun din motive de siguranta. Dupa aceasta proba am ramas doar 8 candidati. A treia proba a fost proba de grup. S-au format doua echipe de cate 4 persoane. Am primit toti o lista cu 5 persoane, iar recrutorii ne-au rugat sa alegem o singura persoana pe care am dori sa o salvam. Din fericire, nu exista un raspuns corect sau gresit. Recrutorii sunt atenti la felul in care colaboram cu membrii echipei, cat si la felul in care raspundem. Iar in ceea ce priveste interviul final, recrutorii mi-au pus cateva intrebari legate de CV si experienta mea anterioara.
Interviul s-a terminat in jurul orei 17:30, iar dupa aproximativ o saptamana am primit si rezultatul final. Si din fericire, toti cei 8 ramasi pana la final au fost acceptati. Nu consider ca etapele interviului au fost grele, insa dupa fiecare proba ramaneau din ce in ce mai putin candidati, iar emotiile deveneau din ce in ce mai mari pentru cei ramasi in competitie.
Daca vrei sa te pregatesti pentru interviul Wizz Air, te asteptam pe 19 ianuarie 2019 la cursul de pregatire intensiv, de o zi: https://www.cumajungistewardesa.ro/19-ianuarie-curs-de-pregatire-pentru-interviul-wizz-air/
Urmeaza, deci, sa zbori pentru Wizz Air, sa imbraci uniforma de insotitor de bord. Crezi ca iti va fi usor in noul job? Ce „probleme” te astepti sa intampini?
Nu stiu daca imi va fi greu sau usor, insa stiu sigur ca voi lucra din placere, stiu ca voi pune suflet in tot ceea ce urmeaza sa fac ca si insotitor de bord. Consider ca atunci cand faci ceva din placere, nu simti ca muncesti, iar asta conteaza foarte mult, indiferent de domeniul in care lucrezi.
Ce crezi ca a contat la interviu? Ce a facut diferenta intre tine si ceilalti candidati?
Consider ca contat foarte mult ca am fost increzator in propriile puteri, ca am plecat spre interviu zambind, cu o atitudine pozitiva. Si de asemenea faptul ca atat eu cat si ceilalti candidati ne-am sustinut reciproc pe parcursul inteviului.
De ce ai ales o companie din Europa si nu te-ai indreptat spre Orient?
Consider ca momentan o companie europeana imi ofera tot ce am nevoie. Avantajul principal ar fi faptul ca dupa fiecare zi de munca ajungi acasa si te poti relaxa alaturi de prieteni si familie, iar din punctul meu de vedere asta conteaza foarte mult. Pana acum nu m-am gandit sa aplic la o companie aeriana din Orient, insa poate peste cativa ani voi face si acest lucru.
Sfaturi pentru cei care isi doresc o cariera in domeniu?
Nu va dati batuti, indiferent daca ati fost respinsi la ultimul interviu, indiferent daca la interviu sunt peste 100 de persoane, oricine isi doreste cu adevarat sa „zboare” va reusi. Aveti incredere in propriile forte, zambiti indiferent de situatie, si aratati-le recrutorilor cat de mult va doriti sa faceti parte din lumea aviatiei! Cu siguranta vor aprecia acest lucru!
Dragos, iti multumim pentru energia pozitiva si cuvintele de incurajare, si abia asteptam sa te intalnim pe cursele Wizz Air! Zboruri line!
Daca vrei sa te pregatesti pentru interviul Wizz Air, te asteptam pe 19 ianuarie 2019 la cursul de pregatire intensiv, de o zi: https://www.cumajungistewardesa.ro/19-ianuarie-curs-de-pregatire-pentru-interviul-wizz-air/
Nu sunt comentarii