Scoala de aviatie. Pro sau Contra?

25 martie 2015
ecuson-emirates

 

Zilnic primim zeci de intrebari legate de felul in care iti poti incepe cariera de stewardesa. Unele intrebari vin de la tineri de doar 16-17 ani, fascinati deja de lumea avioanelor, altele de la tinere domnisoare dispuse sa investeasca intr-o cariera de stewardesa. 

Asadar, pentru cei care nu stiu de unde sa inceapa aceasta cariera si sa obtina jobul de stewardesa, avem doua dintre cele mai citite articole: Pasii spre cariera de stewardesa si Conditiile obligatorii pentru jobul de stewardesa.

Totusi, intrebarea de pe buzele multora este: trebuie sa fac Scoala de Aviatie?

Raspunsul depinde de fiecare, pentru ca exista multe companii care angajeaza fara aceste studii aviatice si alte companii care cer clar licenta de zbor valabila, inainte de angajare. Mai jos aveti o lista de companii „cautate” de romani in materie de joburi de stewardesa:

  • Emirates Airlines – nu se cere experienta in aviatie si nici licenta de zbor valabila. Compania asigura gratuit (cu conditia sa ramai o anumita perioada ca angajat al lor) trainingul de obtinere a licentei de zbor.
  • Etihad Airways – nu se cere experienta in aviatie si nici licenta de zbor valabila. Compania asigura gratuit (cu conditia sa ramai o anumita perioada ca angajat al lor) trainingul de obtinere a licentei de zbor.
  • Qatar Airways – nu se cere experienta in aviatie si nici licenta de zbor valabila. Compania asigura gratuit (cu conditia sa ramai o anumita perioada ca angajat al lor) trainingul de obtinere a licentei de zbor.
  • Oman/Gulf Air – nu se cere experienta in aviatie si nici licenta de zbor valabila. Compania asigura gratuit (cu conditia sa ramai o anumita perioada ca angajat al lor) trainingul de obtinere a licentei de zbor.
  • Wizz Air – nu se cere experienta in aviatie si nici licenta de zbor valabila. Compania asigura gratuit (cu conditia sa ramai o anumita perioada ca angajat al lor) trainingul de obtinere a licentei de zbor.
  • TAROM – trebuie sa detii licenta de zbor valabila, obtinuta pe teritoriul UE. Costurile obtinerii licentei de zbor sunt suportate de fiecare candidat, inainte de angajare.
  • Blue Air – trebuie sa detii licenta de zbor valabila, obtinuta pe teritoriul UE. Costurile obtinerii licentei de zbor sunt suportate de fiecare candidat, inainte de angajare.
  • EasyJet –  nu se cere experienta in aviatie si nici licenta de zbor valabila. Compania asigura gratuit (cu conditia sa ramai o anumita perioada ca angajat al lor) trainingul de obtinere a licentei de zbor.
  • Flydubai –  nu se cere experienta in aviatie si nici licenta de zbor valabila. Compania asigura gratuit (cu conditia sa ramai o anumita perioada ca angajat al lor) trainingul de obtinere a licentei de zbor.
  • Ryanair –  nu se cere experienta in aviatie si nici licenta de zbor valabila. Compania asigura trainingul de obtinere a licentei de zbor insa costurile sunt suportate de fiecare angajat, dupa obtinerea jobului.

PRO Scoala de Aviatie

– familiarizarea cu termenii aviatici

– dovada ca iti doresti cu adevarat o cariera in aviatie, prin investitia pe care o faci in tine

– acces la oameni care iubesc aceleasi lucruri ca si tine: zborul si aviatia

CONTRA Scoala de Aviatie

costuri mari pentru obtinerea licentei de zbor

– cursurile pot fi efectuate doar in Bucuresti sau Cluj (acolo unde exista Scoli de Aviatie)

– incertitudinea unui job, dupa definitivarea cursurilor

– nu reprezinta un avantaj la interviurile de angajare pentru companiile din Orient

– nu substituie o facultate/universitate

PAREREA PERSONALA

Dupa 3000 de ore de zbor si 80 de locuri vizitate, pot sa spun ca daca ar fi sa o iau de la capat, cu siguranta as proceda exact la fel. Adica NU as face cursurile Scolii de Aviatie. Mi-as face o cariera intr-un alt domeniu preferat (jurnalism in acest caz), care sa imi asigure un job, si apoi as aplica pentru jobul de stewardesa la companii care asigura gratuit trainingul de obtinere a licentei de zbor. Pentru mine, pare mai sigur si clar realizabil.

Costurile pe care o Scoala de Aviatie le impune (3000-3500 de euro) sunt foarte mari si la finalul lor nu ai certitudinea ca vei obtine un job de stewardesa. In plus, licenta de zbor trebuie reinnoita anual si in cazul in care nu te angajezi in acest an, ai alte costuri de suportat. In plus, licenta de zbor obtinuta la scolile noastre este valabila doar pe teritoriul UE.

Fiecare persoana alege asa cum simte si cum isi doreste. Sunt multi cei care au terminat cursurile unei scoli de aviatie si s-au angajat la companii din Orient unde au refacut trainingul si pregatirea. La fel de  multi sunt si cei care nu si-au gasit niciodata un job de insotitori de bord. Asa ca, trebuie sa tii cont de multe detalii atunci cand iei o astfel de decizie!

Succes!

 

 

7 Comentarii

  • Reply Dana 25 martie 2015 at 11:25 pm

    In primul rand nu exista licenta de zbor, ci atestat de membru al echipajului de cabina si, eventual, lista de calificari. Ceea ce costa are si valoare. Cu toate licentele pe care le obtineti de la companiile din golf, inafara de a lucra pentru ei, nu avet ce face cu acestea. De ce? Pentru ca nu sunt recunoscute nicaieri. Rezulta ca veti avea o cariera da 3 sau 5 ani (atat cat tine contractul cu acesti operatori). Pe de alta parte „scolile de aviatie”, mai corect spus „organizatiile de pregatire pentru membrii echipajelor de cabina” ofera, contra sumei de aprox 1600 euro, un atestat care va este recunoscut de toate tarile membre ale Uniunii Europene. Spre exemplu, un astfel de atestat,avand aceeasi valoare cu cel romanesc,obtinut in Marea Britanie costa 2000 de lire sterline si in Germania 2000 de euro. Deci…ceea ce costa acela CONTEAZA.

    • Reply Mona 30 iulie 2015 at 11:50 am

      Da, dar care sunt sansele sa te angajezi in Romania dupa ce ai terminat o astfel de scoala? Va spun eu: maxim 20% !!!!! Recrutarile in tara sunt rare si la un nivel foarte scazut. In schimb, la companiile din Orient, nu scoti tu din buzunar 2000 euro, iti asigura ei GRATUIT trainingurile si automat iti reinnoiesc contractul, trebuie doar sa fii de acord. Poti sta si 10 ani la ei, cu conditii muuuuuuult mai bune fata de Europa * referitor la banuti si destinatii vizitate.

      • Reply Mihai 19 aprilie 2016 at 3:50 pm

        Poate vrei sa spui mult mai bune decat in Romania. Companiile din Orient nu vor bate niciodata companiile din Europa precum British Airways, KLM sau Lufthansa, unde suntem tratati ca si oameni, nu ca si sclavi… Unde avem un sindicat si ni se respecta drepturile… Unde avem zile minimum off dupa fiecare cursa long haul… Si unde iti poti cladi o viata in adevaratul sens al cuvantului, cu posibilitatea de contracte part time etc
        Ca nr de destinatii, doar Qatar Airways si Emirates se apropie cat de cat de nr destinatilor operate de companiile enumerate mai sus, singura diferenta fiind ca noi zburam mai mult spre vest, SUA, Canada, Caraibe, ei mai mult spre Asia si orientul mijlociu.
        Nu stiu cati rezista 10 ani in orient. Din cati cunosc eu, toti s-au intors acasa dupa cel mult 4-5 ani, din pacate… E o experienta minunata, si o oportunitate ft buna de a vedea lumea, dar ptr mult prea putini oameni este o cariera in adevaratul sens al cuvantului. Pe cand in Europa, chiar si in Romania, oamenii pot face acest job ptr restul vietii lor, daca asta este ceea ce isi doresc.

      • Reply Ame 29 mai 2016 at 2:48 pm

        Daca vrei sa ramai in domeniu,SSAvC ca multe alte scoli europene, este considerata educatie. Daca vii cu aceasta experienta de la o companie, care nu cere studii sau experienta, oricum e un plus pentru tine in viitor si companiile mari, daca iti doresti un job de birou.

    • Reply Ame 29 mai 2016 at 2:56 pm

      Este foarte adevarat, dar cine studiaza ceea ce costa, stie exact ce va face cu acea licenta. sa fim seriosi, de cate ori a afisat TAROM recrutari. Informatia mea oficiala este ca nu s-au mai facut recrutari de 7 ani si cu siguranta e in job bazat pe relatii de rudenie cel putin.

  • Reply Onitoiu 13 iulie 2016 at 2:54 pm

    Am 13 ani….îmi doresc să devin pilot sau stuardez….bărbații pot deveni sturdeza?

    • Reply BBD 15 octombrie 2016 at 1:29 am

      :)))))))))))))))))))

    Comenteaza