Viata de stewardesa. Ce este un Wake-up Call

9 septembrie 2015

 

Stand la o cafea cu Ana-Maria, fosta mea colega de la Emirates, ne aminteam cu placere de calatoriile din toata lumea si de regulile impuse de companie in perioada in care lucram ca stewardese. 

Si, din vorba in vorba, ne-am amintit de WAKE-UP CALL, acel moment „special” cand vizita noastra in orasul respectiv se termina si trebuia sa ne pregatim sa plecam inapoi spre Dubai.

  • Ce e un Wake-up Call?

Wake-Up Call-ul este un telefon automat primit in camera de hotel, cu 60 de minute inainte de plecarea stabilita pentru echipaj. Telefonul primit poate fi automat (robot) sau facut de cei de la receptie.

  • Care este regula legata de Wake-Up Call?

Acest wake-up call este obligatoriu in layover fiindca este o asigurare in plus a faptului ca niciun membru al echipajului nu va intarzia plecarea. Partea foarte buna legata de acest telefon/anunt este ca multi insotitori de bord se odihnesc (dorm) inainte de zborul de plecare si uneori uita sa isi puna ceasul sa sune. Astfel, prin telefonul primit in camera compania se asigura ca acestia se trezesc cu 60 de minute inainte de ora stabilita pentru plecarea echipajului la aeroport si au timp suficient sa isi faca bagajele si sa se pregateasca de plecare. Daca nu raspunzi la telefonul primit, cei de la receptie vin si bat la usa pana deschizi, asigurandu-se ca te trezesti pentru plecarea la zbor.

In plus, calatorind in atat de multe destinatii, telefoanele noastre nu treceau intotdeauna pe ora locala si ne gaseam de multe ori incurcati in calcule gresite ale orelor de plecare. Asa ca, acest telefon ne salva din astfel de situatii.

wake

  • De ce se face acest wake-up call?

Regula Wake-Up Call se aplica tuturor companiilor care au layover fiindca se intampla frecvent ca insotitorii de bord sa intarzie o cursa din cauza unor neintelegeri legate de ora. De aceea, mereu cand ai o plecare din hotel companie te ajuta sa fii punctual cu acest wake-up call. In orasul in care locuiesti, punctualitatea si pregatirea pentru zbor este raspunderea fiecarui insotitor de bord.

Acum, ca ai mai aflat un „inside” al vietii de stewardese, esti cu un pas mai aproape de indeplinirea visului de a zbura!

Zboruri line!

14-15 noiembrie – Curs de pregatire intensiv pentru interviul la o companie aeriana, de 2 zile, la Bucuresti (include pregatire pentru Emirates). Este un curs complex, in total 20 de ore de pregatire, in care ne ocupam nu doar de pregatirea ta pentru interviurile de angajare la Emirates, Wizz Air, Qatar Airways, Etihad, Saudia Airlines, Ryanair, de simularea si rezolvarea probelor interviurilor dar si de realizarea CV-ului. Pozele profesionale le realizam tot impreuna la studioul foto si sunt incluse in cursul de pregatire. Oferim feedback individual si te ajutam sa iti imbunatatesti nivelul conversational de limba engleza. Detalii si inscrieri curs, aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/

2 Comentarii

  • Reply Gianina 10 septembrie 2015 at 3:40 am

    Heii, am si eu o întrebare.*nu e legata de acest articol*

    La Wizz air exista posibilitatea de a cobori din avion dupa ce se ajunge la destinație? Adica știu ca uneori stewardesele au doar câteva minute sa verifice avionul apoi au un alt zbor.Dar se poate întâmpla sa ai si câteva ore in care sa poți cobori din avion si sa vizitezi orașul in care te afli?

    Mulțumesc anticipat.

    • Reply CAS 10 septembrie 2015 at 8:38 am

      Buna. Nu, nu este timp niciodata pt asta.

    Comenteaza