Jurnal de calatorie (episodul 3). Rio de Janeiro, Brazilia

25 iunie 2014
rio

GIG-EZE-GIG. Asa incepe episodul 3 al rubricii Jurnal de calatorie. Suna cam ciudat literele astea. Daca te intrebi ce orase reprezinta, ei bine, afla ca acest zbor era, la acel moment, cel mai dorit layover al companiei Emirates! Dubai – Rio de Janeiro – Buenos Aires – Rio de Janeiro – Dubai. 6 zile minunate in America de Sud.

Cum Campionatul Mondial de Fotbal se desfasoara chiar zilele aceastea in Brazilia, mi se pare potrivit sa va spun cum se vede Rio de Janeiro prin ochii unei stewardese.

Bucurie mare-mare cand vezi pe roster GIG-EZE-GIG! Nici nu conteaza ca zborul dureaza undeva spre 14 ore, iar pasagerii sunt extrem de agitati. Conteaza doar sa te odihnesti bine inainte de cursa, sa iti faci bagajul atent: 3 costume de baie pentru plaja Copacabana, o pereche de slapi si crema cu protectie solara.

rio-3

Zborul, de noapte, e destul de solicitant. Pasagerii servesc 3 mese si bautura la discretie, pe tot parcursul celor 14 ore. Pauza este undeva in jurul a 3 ore, insuficienta totusi pentru un astfel de zbor, mai ales pentru ca brazilienii sunt destul de activi si vor mereu cate ceva. Colegii insa, pentru ca sunt cu totii entuziasmati de destinatie, sunt veseli si muncesc cu drag. Cel putin la dus! Asa e mereu cand zbori intr-o destinatie noua: faci planuri cu echipajul, discuti cand, unde si cu cine iesi, ce vrei sa vizitezi si “vanezi” ponturi de la brazilienii de pe zbor.

Zis si facut! Dupa ce coboara pasagerii, ne strangem frumos bagajele si ne indreptam spre aeroport. Aeroportul, viu si colorat, exact ca si tara. Suntem avertizati ca orasul nu e cel mai sigur din lume, sa fim atenti la “favele” (zonele sarace unde sunt jefuiti turistii) si ne urcam in autocarul care ne duce la Hotelul Sheraton, pe malul oceanului, unde suntem cazati.

rio-5

In fata hotelului, o mare de oameni. Cred ca erau 1000 de tineri, care scandau si aplaudau. Initial, am crezut ca pe noi ne asteapta! Compania Emirates e destul de iubita si admirata in lume. Insa, ne-am revenit repede, cand am inteles ca eram cazati la acelasi hotel cu cantaretul Justin Bieber. Drept urmare, a trebuit sa trecem printre toti fanii infocati ai tanarului muzician, ca sa ajungem la receptie. Dupa check-in, in 30 de minute, aproape tot echipajul era in hol, dornic sa exploreze orasul. A fost prima oara cand am preferat un tur organizat, cu un microbuz luat chiar de la hotel, pentru ca toti ne-au recomandat asta.

rio-2

rio6

rio5

rio-4

Turul ne-a dus la faimoasa statuie a lui Hristos, la Sugarloaf Mountain, la celebrele scari Selaron, dintr-un cartier rau famat al orasului, pe plajele Copacabana si Ipanema. De departe, este cel mai viu oras in care am ajuns. Oamenii fac jogging pe malul oceanului, merg cu bicicleta, plimba caini, se joaca. Cum se lasa seara, cluburile in aer liber se umplu de turisti si fiecare incearca sa guste putin din ceea ce ofera Brazilia. Multi ne-au avertizat sa fim atenti, pentru ca mafia este foarte mare in Rio, iar oamenii sunt impuscati, fara motiv, pe strada. Noi am scapat fara sa vedem o astfel de scena, insa alti colegi au avut “ocazia” sa vada si aceasta fata a orasului.

48 de ore in Rio, cat petrecem noi in layover, sunt suficiente pentru a face poze, a gusta mancarea traditionala, a merge la shopping si la plaja si a spune ca voi reveni cu prima ocazie!

rio4

rio3

rio2

rio1

Voi reveni oricand cu drag in cel mai viu si colorat oras din lume!